Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Patrick Stoffels, BUD Holland:

"Ruim 400 producten op voorraad"

Tholen - Voor de standaard tomaten en sinaasappelen moet je bij BUD Holland niet zijn. Die worden op klantvraag hooguit bij één van de nabijgelegen handelsbedrijven bijbesteld, maar voor exotische AGF en specialiteiten biedt het bedrijf een assortiment dat zijn weerga niet kent. "Wij voeren een assortiment van zo'n vierhonderd producten altijd op voorraad", vertelt verkoper Patrick Stoffels.

Rode bananen, durian, jackfruit, physalis, mierikswortelen, etcetera. Een rondgang door de loods en diverse koelcellen toont al snel het veelzijdige assortiment van de exotenimporteur. Naast exotische groenten en fruit biedt Bud Holland een uitgebreid assortiment waaronder wilde en gecultiveerde paddenstoelen, zachtfruit, minigroenten, zeegroenten, verse kruiden en nicheproducten. "Wij zijn één van de weinige AGF-handelsbedrijven die maar twee keer per week een aanbodlijst verzenden. Wij werken met redelijk stabiele prijzen en de producten hebben wij zoveel als mogelijk jaarrond beschikbaar. De omloopsnelheid van de producten is hoog. Alleen dan kun je een hoge kwaliteit waarborgen."


Klik hier voor een fotoreportage

"Het gros van wat wij importeren, gaat middels luchtvracht. In de jaren '70 hoorde Bud Holland bij de allereerste aanbieders van kiwi's. Wij leveren ze nog steeds, maar de aantallen zijn niet zo groot meer. Wij richten ons met name op foodservice groothandelaren, reguliere groothandel en supermarktketens. Onze klanten bevinden zich in geheel West – en Oost Europa. Momenteel is het zogeheten superfood, zoals bijvoorbeeld gojibessen en chiazaad erg in opkomst. Ook verkopen wij een steeds groeiend assortiment vanuit Thailand."


"Devele kookprogramma's op tv werken erg goed om de toepassingen van exotenbekender te maken bij het grote publiek. Hetleuke is dat de wow-factor erg groot is, als wij ons assortiment aan klantentonen. Welk bedrijf heeft er nou bijv. jackfruits, durian en guanabana's opvoorraad", vertelt Patrick, enthousiast. "Wijvinden het ook helemaal niet erg als producten erg duur zijn. De'gelukszoekers' in ons vakgebied stappen dan namelijk als eerste uit omdat zijhet financieel risico te groot vinden. Dan komt men toch weer bij onsuit", besluit Patrick.




Patrick Stoffels en Bas Burghoorn

Single Estate Coffee
Een aantal jaren geleden maakte BUD het eerste uitstapje buiten de AGF en wel in de koffie. Inmiddels valt het huismerk Single Estate Coffee onder de paraplu van BUD Holland en beschikt het bedrijf over een geklimatiseerde opslag voor de grondstoffen en een eigen hypermoderne koffiebranderij. "Single Estate Coffee is eigenlijk wel te vergelijken met BUD. We richten ons echt op de betere koffie en dat blijkt wel uit de resultaten: vorig jaar november zijn we bij de Dutch Barista Championships met onze koffie Nederlands kampioen geworden", vertelt Bas Burghoorn, die veel trainingen verzorgt om klanten, voornamelijk horeca en bedrijfsleven, een unieke koffie-ervaring te bieden."

Klik hier voor een fotoreportage

Voor meer informatie:
Patrick Stoffels
Bud Holland Bv
Transportweg 67
2676 LM Maasdijk
Tel: +31 (0) 174-535354
p.stoffels@bud.nl
www.bud.nl