Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ruim 150.000 bezoekers uit 187 landen

Fotoreportage Nederlandse en Belgische AGF'ers op Anuga

Tholen - Anuga is 's werelds grootste en belangrijkste voeding- en drankenbeurs en deze vond plaats van 5 tot 9 oktober. Er waren 6.777 standhouders dit jaar, meer dan in 2011. Bijna geen enkele andere sector ziet zoveel innovaties als de voeding- en drankenbranche. De tien trend topics van Anuga 2013 waren: gastronomische producten en regionale specialiteiten, halal en koosjer voedsel, biologische producten, vegetarische producten, gezonde en functionele voeding, finger foods, private label, ingrediënten en fair trade.

Uniek

Er waren ongeveer 155.000 vakbezoekers uit 187 landen aanwezig. "De beurs is uniek. Anuga is het belangrijkste platform in de wereld voor de internationale food business", benadrukte CEO Gerald Böse van Koelnmesse GMbH. Tijdens de beurs werd het volledig assortiment van producten en diensten uit de verschillende sectoren gepresenteerd. Hierbij was een groot deel convenience producten om op de veranderende behoefte en het gemak van de consument in te spelen.

Genieten
Er waren eigenlijk tien aparte beurzen onder het dak van Anuga waaronder Drank, Vlees, Biologisch en Diepvriesvoeding. De sfeer was in elke hal weer anders en mediterraanse en oosterse sferen wisselden elkaar af. De nadruk lag op genieten en dat kon in de hele beurs. Veel kleine hapjes zoals tapas en sushi werden gepresenteerd, klaargemaakt en uitgedeeld.



Kansen

Wij maakten een reportage van de Nederlandse en Belgische bedrijven uit de verse of bewerkte AGF-sector. Dit zijn met name bedrijven die diepvriesproducten leveren. Steeds meer groenten en fruit worden diepgevroren geleverd, zelfs tomaten, asperges en avocado's. Tegenwoordig is het hele AGF-assortiment ook in diepvries verkrijgbaar. Diepvriesbedrijven geven aan dat de markt vraagt om diversiteit in producten, mixen en kleuren. Het wordt zo makkelijk mogelijk gemaakt voor de klant, zodat de producten gebruiksklaar zijn. Veel diepvries AGF'ers leveren hun assortiment onder private label. De meesten zijn positief over de kansen in de markt en zien ook op exportgebied, zowel in Europa als overzee, een groei voor de toekomst.

Ook opvallende en innovatieve producten werden door ons op de foto gezet. Op een speciale plaats werden de Taste 13-producten gepresenteerd. Dat zijn de nieuwe en innovatieve producten die op de beurs aanwezig waren.

Klik hier voor de fotoreportage