
Wie wordt het All Day Long bedrijf van het jaar ?
Groenten en fruit, een evidente keuze
Groenten en fruit eten op het werk. Evident, niet ? We brengen gemiddeld meer dan een derde van onze dag door op het werk. Logisch dat we in die tijdspanne ons best doen om op onze voeding te letten en proberen wat groenten en fruit naar binnen te spelen. Velen bewijzen dagelijks dat dat helemaal niet zo moeilijk is. Ze brengen zelf een gezond tussendoortje mee (bv een stuk seizoensfruit, fruitsla of rauwe groenten).
Maar ook bij veel werkgevers leeft de idee van 'een gezonde geest in een gezond lichaam'. Met een fit team van werknemers is er immers minder ziekteverzuim, een hogere arbeidstevredenheid en een betere werksfeer. Heel wat bedrijven doen inspanningen om hun werknemers gezond te laten eten. Ze bieden bijvoorbeeld een ruime slabar aan in het bedrijfsrestaurant, bieden fruit aan als gezonde snack of serveren broodjes steeds met wat groenten. Ook bewegen wordt aangemoedigd: Middagjoggen, een eigen ploegje zaalvoetbal, tegemoetkoming in een sportabonnement, al wandelend een bespreking voeren, er zijn tal van mogelijkheden.
Duwtje in de rug
De campagne All Day Long promoot meer groenten en fruit eten gedurende de verschillende eetmomenten van de dag, óók op de werkplek. Met praktische en concrete tips, gebundeld op www.alldaylong.be, helpt All Day Long bedrijven om op dit punt meer winst te maken. Vaak dienen slechts kleine hindernissen te worden weggenomen en is het een kwestie van er gewoon werk van te maken.
Beloning
All Day Long wil de bedrijven die echt inspanningen leveren om extra aandacht te schenken aan groenten en fruit op de werkvloer een hart onder de riem steken. Ze wil hen ook zichtbaar maken voor bedrijven die nog zoekend en onzeker zijn op dit terrein en wel voorbeelden kunnen gebruiken die hen kunnen inspireren. Daarom richt All Day Long een bedrijvenwedstrijd in waarmee de All Day Long-award te winnen is.
Inschrijven voor de wedstrijd kan via www.alldaylong.be van 7 oktober tot en met 31 oktober. Er is een aparte award voor KMO's en grote bedrijven (meer dan 250 werknemers). De twee winnende bedrijven worden bekendgemaakt in de tweede helft van november. Zij ontvangen de All Day Long-award 2013 en een jaar lang gratis fruit. Bovendien komen Kim Gevaert, de ambassadrice van de All Day Long-campagne, en het campagnepromotieteam langs voor een lekkere en gezonde meet&greet.
Negen extra bedrijven (uit elke categorie) worden beloond met een mand vol vers seizoensfruit. De werkgever of werknemer die zijn/haar bedrijf inschrijft voor de wedstrijd maakt bovendien kans op één van de 50 exclusieve keukenschorten van All Day Long.
Alle info op www.alldaylong.be.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-01-27 Samenwerking kok en veredelingsbedrijf mondt uit in rechtszaak
- 2023-01-27 Gebr. de Mooij Amsterdam meldt wanbetaler: Eurostar e.k.
- 2023-01-27 Kind Technologies haalt nieuw groeikapitaal binnen
- 2023-01-27 Van Duijn De Jong Aubergines door fusie grote speler met bijna 40 hectare
- 2023-01-27 Nederlandse vertical farm Growy neemt concurrent over
- 2023-01-26 Boomkwekerij Roelofs verlegt grenzen met het EU-Handelsprogramma
- 2023-01-26 Gedeeltelijke uitkering schuldeisers Levarht op komst
- 2023-01-26 Gemüsering stapt in grootste Spaanse teeltbedrijf van bio-broccoli en -bloemkool
- 2023-01-26 Future Crops failliet verklaard
- 2023-01-26 Canadese teler en handelsbedrijf Lakeside Produce failliet verklaard
- 2023-01-26 SVO vakopleiding food en Kobus P&O openen VR-opleidingslocatie
- 2023-01-25 Aquaponic in oude varkensstal Sint-Oedenrode
- 2023-01-24 Keulse gemeenteraad zet nieuw te ontwikkelen groothandelsmarkt in Marsdorf door
- 2023-01-24 "Met de verhuizing ligt er een bakermat voor de ontwikkeling van nieuwe reinigingssystemen"
- 2023-01-23 Crisp neemt maaltijdbox De Krat over
- 2023-01-19 "De horeca staat weer open voor nieuwe artikelen"
- 2023-01-19 Handelaren willen nieuwe groothandelsmarkt op voormalige luchthaven Tegel
- 2023-01-19 "Er zijn heel wat uitdagingen voor 2023 waardoor het verdienmodel onder druk staat"
- 2023-01-19 Aubergines van Van Luijk per 1 januari 2023 onder label van Purple Pride
- 2023-01-18 Naamsverandering Total Produce Indigo naar Dole France