Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
supermarktbranche besproken bij BNR Nieuwsradio

"Supermarktoorlog is geen echte oorlog maar een reclameactie van AH"

De omzet van de supermarktbranche trekt aan. Ondertussen blijven supermarkten strijden om de gunst van de klant. Gaat het om prijs of service? En welke rol speelt online shoppen in deze strijd? Dat werd gisteren besproken in Newsroom, het radioprogramma van het FD en BNR Nieuwsradio. Vijf bekenden uit de sector gingen hierover in gesprek.

Luister hier deel een van het programma terug.
Luister hier deel twee van het programma terug.

René van Klooster is ceo van Detailresult Groep, bekend van onder andere supermarktketens DekaMarkt, Dirk van den Broek, Digros en Bas van der Heijden. Eerder was hij directeur van Deen Supermarkten. In 2002 was Van Klooster betrokken bij de fusie tussen supermarktketens Coop en Codis.

Devi van Huijstee is oprichter van online supermarkt Ruud Maaz. Wat haar winkel onderscheidt van de grote ketens is dat haar producten direct van de teler en lokale producenten komen. Van Heijstee begon Ruud Maaz omdat ze zich ergerde aan de vele kilometers die ons eten moet afleggen.

Dirk Mulder is sectormanager detailhandel bij ING Bank, waar hij verantwoordelijk is voor de portefeuille food en mode. Daarvoor was Mulder branchemanager handel. Sinds 1997 hebben de food- en mode branche zijn bijzondere aandacht, toen hij als risk manager de markt in kaart bracht.

Gerard Rutte is supermarktspecialist. Op zijn website volgt hij ontwikkelingen in de sector, aangevuld door zijn eigen uitgesproken opvattingen. Ter gelegenheid van het vijftig jarig bestaan van de zelfbedieningswinkel schreef hij in 1998 het boek De Supermarkt: 50 jaar geschiedenis.

Ahmed Barghaoul is oprichter van Tanger Supermarkten, een lowbudgetketen die zich richt op de allochtone klant. Hij begon zijn winkel in Amsterdam en zit nu ook in Den Haag, Rotterdam en Almere. Binnenkort opent Barghaoul een winkel in Antwerpen.

Publicatiedatum: