Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Alan Titchmarsh helpt Waitrose bij promotie Britse appel

Waitrose promootte Britse appelen in zijn campagne 'The Story of the Brilliantly British Apples'. In het 40 seconde durende spotje presenteert Alan Titchmarsh het allerbeste van het Britse appelseizoen. Waitrose verkoopt dit jaar ruim 50 verschillende rassen appelen. Tijdens de seizoenspiek zal 70% van de appelen die de keten verkoopt Brits zijn. Met een jaarlijkse omzetgroei van 18% en een marktaandeel van 9,7% aan Britse appelen en peren (vorig jaar) heeft Waitrose ervaring in het adverteren van nieuwe Britse rassen.



Het reclamespotje werd opgenomen in de boomgaard van Jeremy Winsell in Norfolk. Jeremy werkt al jarenlang samen met Waitrose en verkoopt het grootste deel van zijn oogst via de keten. Toen zijn fruit in 2011 werd aangetast door hagel zorgde hij er samen met Waitrose voor dat zijn appelen, die prima smaakten, maar op de buitenkant wat vlekjes vertoonden, werden verkocht in speciale zakken met een etiket dat aangaf dat het 'door weersomstandigheden iets beschadigde appelen' betrof. Ook in 2013 verkoopt Waitrose appelen van telers die getroffen werden door slecht weer. 

Maar tot dusver lijkt 2013 een geweldig jaar te zijn voor de Britse appelen, aldus Waitroseconsument Greg Sehringer. "De Britse appelen zijn overheerlijk dit jaar dankzij de warme zomer die we net achter de rug hebben. De suikerniveaus zijn hoger dan gewoonlijk en de schil is gladder. Zowel telers als consumenten zijn blij."

Publicatiedatum: