Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lange termijnpartnerschappen voor verladers

Uit de conferentie Cool Logistics in Rotterdam bleek dat de trend voor reeferverladers is: lange termijnpartnerschappen met klanten. Thomas Eskesen van Maersk vertelde dat ze nu contracten voor vijf jaar tekenen: "Mensen zijn het beu om constant te onderhandelen over een paar dollar." Deze langetermijnovereenkomsten zijn er ook gekomen wegens de grote stijging van de containertarieven die aan het begin van het jaar werd geïntroduceerd door Maersk. De bunkertarieven blijven echter veranderlijk.

Eskesen zei dat het een langetermijnmaatregel is en dat ze niet hadden verwacht dat die goed zou worden ontvangen, maar de gegevens toonden aan dat er iets gedaan moest worden. "We hebben 10% van ons volume verloren in de laatste negen maanden, wat veel is, maar de omzet van de 9% aan marktaandeel dat we over hebben, stijgt. We hebben nu betere relaties met onze klanten."

Philip Damas van Drewry waarschuwde dat hoewel de vraag naar reeferboxen momenteel vertraagd is, er binnenkort een tekort zou kunnen zijn wegens een investeringsgebrek in de vernieuwing van de gespecialiseerde reefervloot.

Peter Frederiksen van Hamburg Sud vindt ook dat langere partnerschappen aan de orde van de dag zijn. Zo zei hij dat Hamburg Sud na twee jaar nieuwe orders voor reeferboxen geplaatst te hebben, zal investeren in apparatuur.

Eskersen zei dat om meer besparingen in de voorraadketen mogelijk te maken, transparantie moet worden gezien als de weg vooruit. "Dit zal beter werken met langetermijnrelaties. Telers hebben de flexibiliteit van verladers nodig om te kunnen omgaan met de veranderingen op de markten."
Publicatiedatum: