



Abonneren
Vacatures
- Rozenplanner
- Ervaren Internationaal Salesmanager
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
Top 5 - gisteren
- "Vanaf maandagmorgen is het helemaal losgegaan op de uienmarkt"
- Omzet Vershal Boontjes in drie jaar tijd naar ruim 3,5 miljoen euro
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- Eerste komkommers van Qcumber bij The Greenery geveild voor Kika
- "We bieden overzeese producenten met een totaalpakket toegang tot de Europese markt”
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
van land tot restaurant
Mc =Donald's gaat meer communiceren
"De aardappelketen is een mooi voorbeeld hoe wij door optimale ketenbeheersing to een kwalitatief topproduct komen. We weten van elke portie friet wanneer die verwerkt is in de fabriek, van welke teler de aardappelen komen en van welk veld. Er is bij media en consumenten veel aandacht voor de herkomst en kwaliteit van voeding. Er zijn veel vragen en consumenten willen graag weten wat ze eten en waar dit vandaan komt. En terecht", vervolgde het directielid van McDonald's Nederland.
De Wagenaar zag het ketenbezoek dan ook niet alleen als een initiatief om transparant te zijn over de productie van Franse frietjes, maar ook als een manier om in gesprek met stakeholders te blijven over de herkomst en kwaliteit. "Recente discussies in de voedingsindustrie onderschrijven het belang van transparantie en dialoog. Daarom hebben we ook een online platform (www.mcdonalds.nl/meerweten) in het leven geroepen."
"Zo denken veel consumenten dat onze sla niet vers is, maar wij gebruiken alleen verse sla voor de sandwiches en salades. De sla wordt direct vanaf de velden via gekoeld transport vervoerd naar groentesnijbedrijf Van Gorp Greenfood, waar het meteen gecontroleerd, gesneden en gewassen en verpakt wordt voor al onze restaurants", vertelde Debbie. Ze gaf aan dat McDonald's hard werkt aan mogelijke innovaties, zoals et een pilot met de teelt van sla op watergoten.
De ijsbergsla is in de zomermaanden voor ongeveer 90% uit Nederland afkomstig en in de winter voornamelijk uit Spanje. Tomaten komen in de zomer uit Nederland en België en in de winter uit Spanje, Marokko en de Canarische Eilanden. De salademix bij McDonalds bestaat voor 50% uit ijsbergsla, 10% Romana, 10% Frisee en 20% lollo Rosso, aangevuld met Tatsoi en baby spinazie (beide 5%).
Bij een bezoek aan het restaurant in Bergen op Zoom bleek dat het snackgroentenassortiment nog beperkt is tot appelpartjes en wortelfrietjes. Eerder werden ook snoeptomaten verkocht, maar die zijn door de wortelfrietjes vervangen.
In het vakblad Primeur van oktober volgt een uitgebreide fotoreportage van LambWestonMeijer
Publicatiedatum:
Auteur:
Izak Heijboer
©
AGF.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-01-31 Eerste McDonalds zonder personeel
- 2023-01-18 Hoe lang nog tekort diepvriesfriet in Australië?
- 2023-01-17 Dick Schaap Horecagroothandel ondernemer van het jaar 2022
- 2023-01-10 'Beste restaurant ter wereld' moet deuren sluiten
- 2023-01-10 Foodservicemarkt groeit in 2022 met €5,8 miljard
- 2023-01-05 Instock redde meer dan 400.000 kilo voedsel in 2022
- 2023-01-04 Omzet Sligro Food Group weer boven niveau pre-Covid
- 2023-01-03 Drees Peter van den Bosch vertrekt als Algemeen Directeur Hutten
- 2023-01-03 "De MacGyver van de AGF-producten" wil het wereldrecord kant-en-klare plateaus met voorgerechten verslaan
- 2023-01-02 "Vega en vegan uitgelegd: Nederland in cijfers"
- 2022-12-22 Duitse Alfafood stevent nu af op omzet € 60 mln
- 2022-12-22 McDonald's kampt met tekort aan sinaasappelsap
- 2022-12-21 Tekort aan sla in VS kost Olive Garden 4 tot 5 miljoen dollar
- 2022-12-15 "Groenten zijn een geschenk in desserts"
- 2022-12-08 Sligro Food Group neemt Metro-activiteiten in België over
- 2022-12-08 Gezondere en duurzamere voeding in zorg en horeca leidt tot meer tevredenheid
- 2022-12-07 Onzekerheid over continuïteit bedrijf in horeca toegenomen
- 2022-12-07 “We liften mee op de groei van de regio Eindhoven"
- 2022-12-06 Compass Group benoemt Jacqueline van Beek tot Managing Director voor Nederland
- 2022-11-30 HelloFresh brengt nieuwe menucategorie 'Klimaatbewust' naar Nederland