geslaagd beursdebuut

Fotoreportage aanwezige AGF'ers op Gastvrij Rotterdam

De horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam die van 23 tot en met 25 september in Ahoy Rotterdam plaatsvond, is succesvol verlopen. De reacties op de eerste editie van zowel exposanten als bezoekers waren erg positief. Met name uitstraling, sfeer en kwaliteit van het publiek werden door exposanten genoemd als sterke punten van het nieuwe evenement. In totaal brachten 7.135 horecaprofessionals uit heel Nederland een bezoek aan de beurs.

Sterk fundament gelegd
Exhibition Manager Robert Melaard blikt tevreden terug op de eerste editie. "We zijn bijna twee jaar lang bezig geweest met de voorbereidingen. We hebben altijd voor ogen gehad dat het een kwalitatief hoogstaand en dynamisch evenement moest worden; een nieuw gastronomisch platform van formaat. De eerste inschrijfformulieren voor 2014 zijn al binnen. Dat geeft vertrouwen voor de toekomstige ontwikkeling van ons evenement."


Bekijk hier de fotoreportage van de aanwezige AGF-ers.

Sfeer en kwaliteit
Exposanten toonden zich aangenaam verrast door de uitstraling van de beurs en de kwaliteit van de bezoekers. Alfred Verhagen van Koppert Cress sprak van een 'zeer professionele beurs met een heerlijk huiskamersfeertje. Echt anders dan alle andere beurzen'. Jan Karel Renaud van Sligro vond het goed om van bezoekers te horen dat ze aangenaam verrast en geïnspireerd zijn tijdens Gastvrij Rotterdam.
Veel exposanten zagen in Gastvrij Rotterdam het juiste platform om inspirerende masterclasses of kookdemonstraties door bekende chefs te geven. Zo zorgde Unilever Food Solutions voor de nodige dynamiek op de beursvloer met Masterclasses door sterrenchef Erik van Loo en theesommelier Kiona Malinka. Nice to Meat trok veel bekijks met een kookdemonstratie door sterrenchef Mario Riddder. Naast deze presentaties door topchefs stonden er nog ruim 120 andere gastronomische activiteiten op het programma tijdens de beurs.

Eindbeslissers
De goede kwaliteit van het publiek wordt onderschreven door de profielen van de bezoekers: 81% van alle bezoekers is als eind- of medebeslisser betrokken bij investeringsbeslissingen. Bijna de helft van de bezoekers die naar Gastvrij Rotterdam kwamen, is werkzaam als eigenaar, bedrijfsleider of kok van een restaurant. Ook professionals werkzaam in de (party)catering, (zorg)instellingen en recreatie waren met ruim 16% goed vertegenwoordigd. De hotelsector was goed voor een kleine 10%. Overige bezoekers waren afkomstig uit de fastfood service sector, uit het onderwijs of bezochten de beurs als toeleverancier. Een op de zeven bezoekers kwam speciaal voor een workshop, masterclass, kookdemo, proeverij, debat of wedstrijd naar de beurs.

Enthousiaste reacties op themapaviljoens
Marco Ouwerkerk van Green Leisure, coördinator van het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen waar duurzaam ondernemen in de horeca centraal stond, is enorm enthousiast. "De ondernemers in ons paviljoen hebben goede leads kunnen genereren: er was veel gerichte belangstelling voor hun producten. En we hebben veel complimenten gekregen over de originele presentatie en aankleding van het paviljoen. Wij komen zeker terug."
 
Gastvrij Rotterdam 2014
De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 22 tot en met woensdag 24 september 2014 in Ahoy Rotterdam. Gastvrij Rotterdam richt zich op horecaprofessionals met liefde voor het vak en passie voor hun gasten. Meer informatie en foto- en video impressies van de beurs zijn te vinden op: www.gastvrij-rotterdam.nl.

Bekijk hier de fotoreportage van de aanwezige AGF-ers.
 

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.