Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Migros en Coop verdienen miljoenen met papieren tassen
De Zwitserse retailers Migros en Coop blijken een verborgen verkoopknaller in het assortiment te hebben: de papieren draagtas. Elk jaar worden er miljoenen van verkocht en genereren ze mooie omzetten voor Migros en Coop.
Wie kent het niet: in de supermarkt bij de kassa bedenk je opeens dat je geen tas bij je hebt. Dit terwijl je er thuis stapels hebt liggen. Velen grijpen dan onder de toonbank en kopen er voor een paar cent één bij de kassa. Alleen al in de Migros-filialen grijpen de klanten al meer dan 30 miljoen keer per jaar naar een papieren draagtas, zo zei een woordvoerster van Migros tegen Handelszeitung.
Dat loont zich, want hiermee behaalt Migros meer dan 9 miljoen Zwitserse frank aan omzet. Coop houdt de verkoop van haar draagtassen echter geheim. "Wij noemen principieel geen verkoopcijfers van onze producten. Dat geldt ook voor de papieren draagtassen", zei een woordvoerster. Insiders spreken echter van circa 40 miljoen verkochte draagtassen per jaar. Dat komt overeen met een verkoopwaarde van zo'n 12 miljoen Zwitserse frank.
Het magazine 'Saldo' berekende dat de branche jaarlijks 80 miljoen draagtassen ter waarde van 24 miljoen Zwitserse frank verkoopt. De papieren tassen zijn daarmee ook een handel op zich. Het magazine bekritiseerde dat consumenten voor de tassen moeten betalen, aangezien de tassen immers bedrukt zijn met reclame voor de winkel. Dat Coop de papieren zakken niet alleen met haar eigen logo, maar ook met wasmiddelreclame van Persil liet bedrukken, stootte het magazine al helemaal tegen het hoofd. Hiervoor liet Coop zich immers nog extra betalen door Persil.