Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Beva Fruits: wereldwijde daling van grapefruitafzet
De wereldwijde afzet van grapefruit is het afgelopen decennium blijven dalen. Sommige mensen schrijven het toe aan berichten dat grapefruit een negatieve reactie heeft met bepaalde medicijnen. De beweringen doen al lange tijd de ronde, maar onlangs werden er meer medicijnen die negatief erop reageren genoemd dan ervoor.
Bruno Edery van Beva Fruits, die als grapefruitmanager voor vier retailers in Frankrijk werkt, zegt dat hij een dalende belangstelling waarneemt bij consumenten. "Zelfs in een land als Japan, dat altijd de 'kampioen' van grapefruitafzet is geweest, is een omzetdaling ervaren. Frankrijk aan de andere kant is nog steeds een van de landen waar de afzet relatief goed gaat. Het is een stabiele markt met acceptabele prijsniveaus. Maar we moeten ons bewust zijn van de wereldwijde ontwikkelingen."
Edery zegt dat een deel van het aanhoudende succes van zijn bedrijf gebaseerd is op het feit dat hij persoonlijk onderhandelt met de vier belangrijkste retailers in Frankrijk. Hij doet dit in aanwezigheid van zijn leveranciers. Deze transparantie –met inbegrip van de discussie over hoe het fruit te positioneren en de afzet te handhaven– is de sleutel tot het succes .
Edery is gespecialiseerd in citrus uit Florida, Zuid-Afrika en Israël, alsook appelen en peren van het zuidelijk halfrond en ziet dat andere citrusproducten als groeien. "De grapefruit is nu eenmaal een speciaal product met een unieke smaak en hij moet concurreren met veel andere versproducten met een meer 'aangename' smaak. Op retailniveau wordt er veel gedaan om de verkoop van clementines, druiven, ananassen en ander exotisch fruit te stimuleren en grapefruit ligt achterop. Ik en mijn leveranciers proberen strategieën te ontwikkelen om onze grapefruitafzet te handhaven en we moeten rekening houden met alle factoren. Ik vind het echter moeilijk te geloven dat de daling van de grapefruitconsumptie toe te schrijven is aan één factor."
Voor meer informatie: Bruno Edery (CEO) van Beva Fruits Frankrijk Tel: +33 (0)1 41 80 08 07 Gsm: +33 6 07 75 23 89 Fax: +33 (0)1 41 80 08 09 E-mail: bruno@bevafruits.com www.bevafruits.com