Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Edeka, Rewe Group & Migros doen mee aan etiketteringsregeling

Rewe Group, Tegut en Edeka zijn de eerste retailers die zich aansluiten bij een nieuw etiketteringssyteem dat de herkomst van voedingsmiddelen aangeeft. De nieuwe zegel verenigt de eisen voor verschillende ingrediënten die beweren regionaal te zijn. Het programma, dat Regionalfenster wordt genoemd, zal in januari 2014 in Duitsland worden gelanceerd en wordt ondersteund door het ministerie van Voeding, Landbouw en Consumentenbescherming.

Consumenten kunnen hierdoor in één oogopslag zien welke producten daadwerkelijk uit de op de verpakking aangeduide regio komen. Dit geeft hen een landelijk uniforme en betrouwbare identificatie van regionale producten. Volgens de voorwaarden van de nieuwe regeling moet de definitie van de regio duidelijk en transparant zijn, bijvoorbeeld door de administratieve grenzen of de kilometerstraal te specificeren. De lancering volgt na een test met 150 producten en kan als voorbeeld dienen voor een EU-brede oplossing.

Source: esmmagazine.com
Publicatiedatum: