Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

GrubMarket breidt verder uit naar Zuid-Afrika met overname van Global Produce

GrubMarket heeft aangekondigd dat het de overname van Global Produce uit Kaapstad, Zuid-Afrika, heeft afgerond. Global Produce is een bedrijf dat een breed assortiment vers Zuid-Afrikaans fruit inkoopt en levert aan supermarkten, restaurants, retailers, groothandelaren en online zakelijke klanten in 44 landen wereldwijd. Global Produce staat vooral bekend om zijn jaarrond aanbod van druiven en citrus, maar verkoopt ook tientallen andere producten, waaronder appelen, blauwe bessen, aardbeien, kersen, pruimen, flespompoen, peren, mango's en bananen. Het heeft ook exotische producten zoals Maleisische dragonfruit, Namibische Barhi dadels en Belgische PiqaBoo peren.

Global Produce werd in 2013 opgericht door AGF-veteraan en internationaal bedrijfsexpert Rutger Van Wulfen, die het bedrijf nog steeds leidt. Op dit moment heeft Global Produce indrukwekkende internationale activiteiten, met kantoren in Kaapstad, Jakarta, Hong Kong en Ho Chi Minh City, en een leveranciersbestand dat zich uitstrekt over Zuid-Afrika, Namibië, Marokko, Egypte, Nieuw-Zeeland, Australië en andere delen van de wereld. Global Produce ondersteunt ook lokale telers in Afrika door middel van een verticaal integratie-initiatief dat hen rechtstreeks in contact brengt met eindmarkten door goederen te verpakken onder het GEO-merk. Dit vermindert het aantal schakels in de toeleveringsketen en verlicht de toenemende druk op telers als gevolg van stijgende inkoopkosten en hoge kosten om hun producten op de markt te brengen. Na de overname zal het bedrijf verder worden geleid door het huidige ervaren, missiegedreven en geografisch diverse managementteam.

"De handel in voedingsmiddelen is gebaseerd op relaties - onze basis is gebouwd op vertrouwen, loyaliteit en service. We zijn er echt trots op dat we Zuid-Afrikaans fruit van de hoogste kwaliteit leveren aan onze gewaardeerde klanten over de hele wereld, waaronder Cambodja, Indonesië, Nepal, de Malediven, de Filipijnen, India, Oost- en West-Maleisië, Singapore en het Midden-Oosten. Dankzij onze verticaal geïntegreerde aanpak van voedseldistributie, waarbij we op belangrijke lokale markten actief zijn en dicht bij de oorsprong van onze aanvoer blijven, kunnen we de winst voor onze telers maximaliseren en tegelijkertijd lagere prijzen en grotere volumes vers fruit aan onze eindklanten leveren. Ons groeiende merk GEO stelt ons ook in staat om rechtstreeks samen te werken met lokale telers onder het merk Global Farmers om verse AGF zo dicht mogelijk bij onze eindklanten te brengen. Ik volg het verhaal van GrubMarket al vele jaren en ik ben ongelooflijk enthousiast om me aan te sluiten bij dit succesvolle, wereldwijd georiënteerde bedrijf dat de keten benadert met een soortgelijke filosofie en werkethiek. We zijn er trots op dat we GrubMarket in Zuid-Afrika mogen vertegenwoordigen en we kijken ernaar uit om het wereldwijde bereik van GrubMarket uit te breiden en meer Zuid-Afrikaans fruit naar de eindklanten van GrubMarket te brengen," aldus Rutger Van Wulfen, eigenaar van Global Produce.

Voor meer informatie:
GrubMarket Inc.
1925 Jerrold Ave.
San Francisco, CA, 94124
Tel: +1 415 986 0523
media@grubmarket.com

Publicatiedatum: