De omzetstijging werd positief beïnvloed door het kalendereffect van Pasen, wat wordt ingeschat op ongeveer 1,3 procentpunt voor beide bedrijfsonderdelen.
Foodretail
De toename van de identieke consumentenomzet in de EMTÉ-supermarkten in het eerste kwartaal beliep 5,5%, hetgeen ruim boven de marktgroei is. Hoewel nog steeds sprake is van een zeer competitieve markt, hield de al eind 2012 geconstateerde beperkte afname van de prijsdruk stand.Foodservice
De autonome omzetgroei bij de foodservice-activiteiten was ongeveer nihil, wat volgens Sligro beter is dan de markt. De omzetgroei vindt plaats in de bezorgactiviteiten door aanwas van nieuwe klanten binnen een foodservicemarkt die onder behoorlijke volume- en prijsdruk staat. Ondanks een substantiële verhoging van accijnzen op rookwaren is de omzet hiervan in het eerste kwartaal afgenomen.Sligro wil geen concrete voorspelling van de halfjaarresultaten afgeven. De halfjaarcijfers zullen op 18 juli worden gepubliceerd.
bron: Sligro Food Group