Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wereldrecordpoging spitskool koken tijdens 6e TweetJam

Koppert Cress en Gastronomixs organiseren op 3 december 2012 in Cressperience te Monster de zesde editie van de Tweetjam. Dit maal wordt deze via social media begeleide kooksessie gecombineerd met een poging om een wereldrecord neer te zetten. Het is de bedoeling om in één dag minstens 100 unieke variaties met spitskool te maken. Tijdens het tweetfestijn zullen dan deze componenten worden uitgewerkt tot volwaardige gerechten.



Er is een belangrijke verschuiving in de balans op het bord. Groenten beginnen steeds meer terrein te winnen ten opzichte van vlees en vis en op termijn is dit wellicht zelfs noodzakelijk omwille van prijs en duurzaamheid. 

De wereldrecordpoging maakt een statement voor de vele mogelijkheden van “alledaagse” ingrediënten, nu met spitskool in de hoofdrol. In één dag gaat een zo groot mogelijke groep chefs zoveel mogelijk bereidingen koken en fotograferen. Doel is om minimaal 100 interessante toepassingen te creëren met de oer-Hollandse spitskool. Desgevraagd noemt de bovengemiddelde chef maximaal 5 toepassingen van deze wintergroente, en dat is jammer. Direct na de wereldrecordpoging zijn alle bereidingen van spitskool beschikbaar op het culinair kennisplatform Gastronomixs.

Tijdens de tweetjam bereiden een aantal koks verschillende gerechten, terwijl dit live te volgen is via de nieuwe media. Tegelijkertijd is er voor kijkers en volgers gelegenheid om met de deelnemers, via Twitter, te reageren op wat er gebeurt. De Tweetjam is een nieuwe manier van interactief communiceren met een geïnteresseerd publiek. Het initiatief is in handen van Koppert Cress en wordt ondersteund door een aantal vooraanstaande leveranciers in de gastronomie. Met de toepassing van de sociale media, zoals Twitter en Facebook en moderne technieken, zoals live video (live streaming) via internet, is het mogelijk ook de jongere generatie professionals in de gastronomie te boeien en kan een levendige dialoog worden opgezet. Alle resultaten van deze Tweetjam zijn op de Koppert Cress website en sociale media terug te vinden.

Gastronomixs, forward with basics! 

Gastronomixs is een culinair kennisplatform en ideeëngenerator voor chefs en kookliefhebbers. De initiatiefnemers Inge Meijs en Jeroen van Oijen hebben zich tot doel gesteld om culinaire kennis en ontwikkelingen te verzamelen en beschikbaar te maken op 1 centrale plaats. Niet specifiek gericht op trends en zeker niet “moleculair” maar op de enorme hoeveelheid mogelijkheden die er zijn voor de bereiding van voedsel wereldwijd. 

Kijk voor het schema op de speciale Tweetjam 6 pagina.

Voor meer informatie:
Michiel van der Spek
Koppert Cress B.V. 
De Poel 1 2681 MB Monster 
Tel direct: +31 (0) 174 24 28 19 
Tel mobile : +31 (0) 6 123 079 79


Publicatiedatum: