Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Marks & Spencer realiseert omzetgroei met het reduceren van derving in AGF



Marks & Spencer, de duurzame supermarktketen in Groot Brittannië, heeft een nieuwe stap gezet richting het terugdringen van voedselverspilling en daarmee een aanzienlijke omzetgroei gerealiseerd. Marks & Spencer heeft in een pilot met verse druiven de houdbaarheid weten te verlengen van 5 naar 7 dagen. Door die verlenging hebben zij de derving in het schap met 50% weten te reduceren hetgeen een grote financiële besparing oplevert. Daarnaast is de product kwaliteit sterk verbeterd. Dit heeft geleid tot een dubbelcijferige omzetgroei.



Ook het Engelse Manor Fresh, leverancier van verse aardappelen, wist met dezelfde oplossing een grote verbetering van de houdbaarheid en de kwaliteit te realiseren. Het bedrijf won er in 2012 de M&S Food Supplier’s Innovation Award mee. Marks & Spencer is zo tevreden over de resultaten dat ze al haar leveranciers heeft verzocht om te kijken naar de mogelijkheden die deze nieuwe technologie van PerfoTec biedt voor het AGF assortiment.

Minder derving

Groente en fruit hebben zuurstof nodig om vers te blijven. De hoeveelheid zuurstof varieert echter per soort en gedurende het seizoen. PerfoTec levert apparatuur aan verpakkers van AGF en verse maaltijden die precies de benodigde hoeveelheid zuurstof meet en vervolgens de verpakkingsfolie van de juiste microperforatie voorziet. Daarmee kan de houdbaarheid flink worden verlengd. Uit de pilot is aangetoond dat op deze manier de derving van voorverpakte groentes en fruit met 50% kan worden teruggedrongen. Bij een geschatte totale AGF-omzet derving in Nederlandse supermarkten van € 262 miljoen betekent dit een besparing van ongeveer € 65 miljoen afhankelijk van het percentage AGF dat verpakt is.

Betere kwaliteit, lagere distributiekosten

Naast de flinke reductie in derving heeft de oplossing van PerfoTec nog een aantal andere belangrijke voordelen. Door het behoud van de kwaliteit van de producten, stijgt de verkoop en kan de supermarkt haar positieve vers imago verder versterken. Daarnaast dalen de distributiekosten omdat er minder vaak hoeft te worden aangeleverd. Deze voordelen komen bovenop de besparing van € 65 miljoen.

Voor meer informatie:
Bas Groeneweg
PerfoTec
Mob: 06 51313819
info@perfotec.com
www.perfotec.com

Publicatiedatum: