Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ierland: ketens promoten lokaal product

De Duitse Lidl en de Britse Tesco hebben hun Ierse klanten de laatste tijd gestimuleerd om meer lokale producten te kopen. Gedurende de maand augustus hebben veel leden van Tesco’s Clubcard een brochure en vouchers gekregen waarbij de Ierse producten van de keten in de spotlights werden gezet. De brochure benadrukt de kwaliteit en het belang van lokaal geproduceerde producten. Tesco voert een soortgelijke campagne in het VK om ook hier de aanschaf van lokale producten te stimuleren. 

Onderzoek toonde drie jaar geleden aan dat klanten hun keuze voor een bepaald product voor 25% baseren op de plaats van herkomst van het product. Dit is in de loop der jaren waarschijnlijk met 35% gestegen.

Lidl is ook hard bezig om de Ierse herkomst van zijn producten te benadrukken en promoten. Ook Aldi heeft de afgelopen jaren geïnvesteerd in het opbouwen van een breed aanbod van lokale producten. Als gevolg hiervan zijn er veel contracten gesloten met ambachtslieden waarvan de keten, de producent en uiteindelijk ook de klant allemaal zullen profiteren.

Bron: irishtimes.com
Publicatiedatum: