Albert Heijn wil zowel binnen als buiten de winkels afhaalpunten voor online-klanten
Eerder dit jaar kondigde topman Dick Boer tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Ahold aan dat het supermarktconcern zijn online omzet tot 2016 wil verdriedubbelen tot 1,5 miljard euro. Het concern gelooft in het concept waarbij de klant online bestelde orders zelf afhaalt. Ahold deed er al ervaring mee op in de Verenigde Staten en gaat dit systeem nu ook toepassen in Nederland.
Directeur Van der Laan van Albert Heijn ziet kansen de efficiƫntie in de de logistiek nog verder te verbeteren. In de afgelopen twee jaar is de beladingsgraad van de vrachtwagens, die de supermarkten bevoorraden, 10 tot 15% verbeterd. "Dat betekent lagere kosten, zorgt voor minder verkeersdrukte en is gunstig voor het milieu", aldus Van der Laan. "Albert Heijn heeft de ambitie om voor 2015 het energieverbruik met 20% te verlagen."
Bron: Logistiek