Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw appelras Cherish verrast Aziatische markten

Cherish, een nieuw appelras uit Nieuw-Zeeland dat exclusief door Golden Bay Fruit (GBF) wordt geëxporteerd, werd met groot succes gelanceerd in Azië afgelopen juli met promoties in Tesco Lotus in Thailand en Big C in Vietnam, na slechts één seizoen van commerciële oogst van het fruit. "Alle klanten die de kans kregen om de Cherish te proeven vonden hem heerlijk", zegt managing director Heath Wilkins GBF. "Klanten toonden veel interesse in het fruit en stelden veel vragen over de herkomst en kenmerken."



De eerste commerciële volumes van Cherish zijn geoogst gedurende het huidige seizoen, met ongeveer 100.000 stuks geëxporteerd vanuit GBF's boomgaarden in Motueka, op Nieuw-Zeelands zuidelijke eiland.

De teelt zal naar verwachting aanzienlijk stijgen in 2019, met tien keer zoveel opbrengst van de GBF boomgaarden alleen. "Vanaf nu moeten de volumes snel groeien", merkt Patrick Meikle, Global Sales & Marketing Manager van GBF, op.

Cherish appels zijn dit seizoen over de hele wereld verscheept, met name op de Aziatische markten zoals China, Thailand, Singapore en Vietnam, waar een sterke, groeiende vraag is naar zoete appelen van hoge kwaliteit.


Om de lancering te ondersteunen, zijn speciale proefsessies georganiseerd door GBF in nauwe samenwerking met grote retailers in Azië.

"Dit gaf ons de gelegenheid om ook feedback van consumenten te krijgen", zegt Julien Baumann, GBF's Business Development Manager voor Zuidoost-Azië. "De feedback was uitermate positief: de klanten genoten van de zoete tropische smaak en de intens roze kleur van de schil! Een deel van de proefsessies moest worden geannuleerd omdat winkels bijna geen fruit meer hadden vanwege de hoger dan verwachte vraag."

 
Golden Bay Fruit opent kantoor in Singapore
Na het succes van de opening van Britse kantoor 5 jaar geleden, heeft het in Nieuw-Zeeland (NZ) gevestigde Golden Bay Fruit (GBF) besloten om deze strategie in Zuid-Oost-Azië te kopiëren om zijn klanten in die regio beter van dienst te kunnen zijn. Het kantoor in Singapore werd op 1 juni 2018 geopend.

"Dit illustreert de sterke focus van GBF om dichter bij haar klanten over de hele wereld te zijn en een betere dienstverlening op maat te bieden", zegt Julien Baumann, GBF's nieuwe Business Development Manager SEA.

Baumann heeft 6 jaar ervaring in import- en exporthandel en was eerder hoofd voedselimport van Central Group Vietnam. Hij zal zich in eerste instantie richten op het beheren en ontwikkelen van de zaken van GBF in belangrijke markten in de regio, evenals de lancering en de ontwikkeling van zijn nieuwe rassen, zoals de Cherish-appel, Piqa Boo-peer, en zoete groene appelras waarvan binnenkort de naam bekend zal worden. "Al deze rassen zijn zeer positief ontvangen door onze klanten in alle markten ontvangen", aldus Baumann.

Golden Bay Fruit zal aanwezig zijn op Asia Fruit Logistica (Hall 5c-M02).

Voor meer informatie:
Julian Baumann
Publicatiedatum: