Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rene Noordam, Dominican Gold Fruit:

"Single box ananas klaar voor introductie"

Tholen - Tijdens de Fruit Logistica presenteerde Rene Noordam al de Piña Golden Princess single box met Dominicaanse ananas. Inmiddels is de single box in de Dominicaanse Republiek gearriveerd en is deze exclusieve verpakking klaar voor introductie. "We richten ons puur op de luchtvrachtmarkt en willen het niet winnen op prijs, maar op smaak. We oogsten op bestelling en bouwen geen voorraden in Europa op."

 
De Nederlander ontdekte in de Dominicaanse Republiek de potentie die het land heeft voor de fruitproductie en startte samen met de lokale fruitspecialist Edmundo Guzman het bedrijf Dominican Gold Fruit op. "Luchtvracht is duur, dus we hebben de afgelopen maanden gebruikt om het verpakkingsgewicht omlaag te krijgen. Dat was een mooie periode voor de Dominicanen om het inpakken goed onder de knie te krijgen", vertelt Rene.


 
"Ik heb inmiddels de eerste mails rondgestuurd dat we klaar zijn voor de start in deze luxe verpakking en daar zijn al de eerste orders uitgekomen. Tijdens de beurs in Berlijn was er al gelijk veel interesse. Met deze verpakking kunnen we onze naam gelijk goed neerzetten in de markt, zowel bij de supermarkten als bij de groothandels. De meeste interesse komt momenteel vanuit Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk."


 
De ananasproductie in de Dominicaanse Republiek is goed verlopen. "Er zijn wel bedrijven die last hebben van wat glazigheid, maar daar hebben wij geen last van. De smaak van de ananas is daarbij uitstekend. We hebben wat blinde smaaktesten gedaan met Dominicaanse en Costa Ricaanse ananas en daarbij koos zeker 90% voor de Dominicaanse", vertelt Rene. "Binnenkort komen wij ook met nieuwe open top-dozen, die wij zullen verkopen onder het merk Discovery Fruit."

 
Inmiddels ruikt het Dominicaanse avontuur voor de Nederlander naar meer. "Het land biedt zo gigantisch veel potentie als fruitproductieland, alleen gaat er nu in de post-harvest nog veel product verloren. Fairtrade bio-bananen deden we al langer, over een maandje starten we met greenskin avocado's, we zijn een okrateelt en zoete aardappelteelt project gestart en zijn in voorbereiding op een watermeloenenproject voor de wintermaanden!"