Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chiquita biedt virtuele tour in bananenteelt

Chiquita heeft laten weten samen te gaan werken met Shazam, de populaire applicatie voor audio- en visuele herkenning, om consumenten te informeren over haar inspanningen op het gebied van duurzaamheid. Door de AR/VR-expertise van het creatieve bureau Dffrnt Media te gebruiken kunnen consumenten via de app een Shazam-code scannen op de blauwe Chiquita-sticker en zo meer te weten komen over Chiquita's streven naar transparantie en duurzaamheid. 

"Bij Chiquita slaan we graag nieuwe wegen in binnen de sector," vertelt Jamie Postell, directeur sales Noord-Amerika. "We zijn echt van mening dat onze leidende positie binnen de sector ons verplicht om consumenten en retailers meer inzicht te geven in de manieren waarop wij trachten de beste bananen te telen, verladen en leveren."


Vanaf half juli zal gedurende een periode van vier weken de Shazam Code te scannen zijn op 200 miljoen blauwe Chiquita stickers in de Verenigde Staten en een aantal Europese landen. Consumenten zullen toegang hebben tot een augmented reality-ervaring via de Shazam app die hen virtueel naar de tropen zal brengen. Het komt er vooral op neer dat de consument de reis kan volgen die de bananen afleggen van de Chiquita plantages in Zuid-Amerika via de haven, de Atlantische Oceaan naar de supermarkt en tot slot de keukentafel bij de consument thuis. 

"We zijn enthousiast dat mensen onze app nu kunnen gebruiken voor bananen zodat Chiquita haar duurzaamheidsinspanningen uit kan dragen," vertelt Miles Lewis van Shazam International. "Chiquita is het eerste bedrijf dat onze herkenningstechnologie toepast in het AGF-schap. Deze samenwerking biedt Chiquita een toegankelijk en tastbaar platform om haar boodschap op een authentieke en aantrekkelijke manier met zowel consumenten als retailers te delen."






Bananen behoren tot de bestverkochte supermarktproducten en staan bij vrijwel ieder gezin op tafel. Dit biedt Chiquita een unieke kans om via de bekende blauwe stickers een klantcontactmoment te creëren waarmee de teler en consument op een grappige maar bovenal ook leerzame manier met elkaar kunnen communiceren. Het 'Behind the Blue Sticker'-initiatief van Chiquita garandeert consumenten dat de iconische blauwe sticker niet alleen garant staat voor heerlijke bananen maar ook voor duurzame. Om deze reden omvat dit initiatief eveneens diverse innovaties op het gebied van plantagebeheer, logistiek om onder meer de CO2-uitstoot en het waterverbruik te verminderen. 

De campagne gaat half juli in de Verenigde Staten, Nederland, België, Italië, Griekenland en Duitsland van start en zal vier weken duren. 
Publicatiedatum: