Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gautier Tomato Discovery Days

Frankrijk: Vijf tomaten innovaties om in de gaten te houden

De tomatensector is op 26 juni samengekomen voor de Tomato Discovery Days in het hoofdkantoor van Gautier in Eyragues, Frankrijk.



De middag begon met een presentatie en een proeverij van de nieuwste innovaties van de veredelaar voor het 2018/19 seizoen. Er zijn vijf variëteiten die vooral de aandacht hebben getrokken.

Gautier Seeds heeft de Corizia (DCC108) geïntroduceerd, resistent is tegen TSWV(0) (Tomato Spotted Wilt Virus). "Deze nieuwe tomaat heeft een gebalanceerde smaak en een aromatische intensiviteit die aan de Cauralina doet denk", laat het bedrijf weten.

De Cordelis (DCC551) is een sterke plant met een lange cyclus en zeer geschikt voor de hightech teelt. De variëteit heeft een hoog oogstpotentieel en is resistent tegen echte meeldauw. 



De DJ549, die op dit moment nog getest wordt, is een toevoeging aan het assortiment van de kleurrijke geribbelde vleestomaten Margold, Marnero and Marbonne. De variëteit is ivoorkleurig en heeft een licht zurige smaak. De tomaat is bovendien geschikt voor warme en koude klimaten. 



Trostomaten
In de trostomaten heeft Gautier de G544 gelanceerd; een tomaat met een hoog oogstpotentieel, resistentie tegen echte meeldauw en cladosporiosis.

Ook nieuw is de G541, een smaakvolle variëteit met een uitstekende balans van zoetheid en zuurheid. Deze variëteit is zeer geschikt voor de hightech teelt.



Data management en analyse
Het evenement ging verder met een presentatie van Sonia Da Silva van KANTAR World Panel, de internationale data-management en -analyseorganisatie, die een onderzoek over de evolutie van aankoop- en consumptiepatronen van tomaten in Frankrijk presenteerde.

De studie toont de trend om minder, maar betere producten te kopen en benadrukte de verwachtingen van consumenten naar meer en betere informatie en communicatie vanuit de groenten- en fruitsector.





Nos Amours les Tomates
Hierna kondigde Coraline Hubin, hoofd communicatie bij Gautier Seeds, de lancering van de nieuwe website, nosamourslestomates.com, aan. Dit is een digitaal initiatief dat helemaal gericht is op tomaten en dat ontworpen is voor consumenten. Dit nieuwe initiatief past dan ook helemaal bij de huidige consumentenvraag naar nuttige en praktische informatie over tomaten. 

Voor meer informatie:
Gautier Seeds
www.gautiersemences.com
Publicatiedatum: