Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gezamenlijk initiatief 'Regiobranding Die Frischen' presenteert nieuw project

Opening van twee nieuwe fietsroutes in Venlo

In de belangrijke teeltregio Venlo, dichtbij de Duitse grens, zijn zes telers en handelaren onlangs een gemeenschappelijk initiatief gestart dat onder de naam 'Die Frischen' per direct groenten en fruit uit deze regio in Nordrhein-Westfalen afzet. In het kader van begeleidende communicatiemaatregelen werden er twee fietsroutes rondom Venlo en Horst aan de Maas ontwikkeld, waarbij men langs vele groenten- en fruittelers, maar ook restaurants en boerderijwinkels fietst. De opening van de fietsroutes vond afgelopen donderdag met belangrijke vertegenwoordigers van het project in Venlo plaats.

Bij de ontwikkeling van de twee fietsroutes waren ook het Toeristische Platform Horst aan de Maas, het Toeristische Platform Venlo en het bureau voor toerisme Limburg (Liefde voor Limburg) betrokken. Daarmee moet de lokaliteit en kwaliteit van de geteelde producten onderstreept worden. Consumenten en geïnteresseerden kunnen zo heel eenvoudig de herkomst van tomaten, sla en andere producten ontdekken.


Hubert Mackus, gedeputeerde voor landbouw in de provincie Limburg, Bob Vostermans, wethouder economie Horst aan de Maas, en Ron de Greeff, voorzitter van 'Die Frischen' proosten met een smoothie op de opening van de fietsroutes. 

Een toost bij de opening
Tijdens de opening van de fietsroutes werd er op het Stadskantoor in Venlo door Ron de Greeff, voorzitter van 'Die Frischen', Hubert Mackus, gedeputeerde voor landbouw in de provincie Limburg, Erwin Boom, wethouder economie Venlo, en Bob Vostermans, wethouder economie Horst aan de Maas, met een groene smoothie geproost. Deze smoothies werden met producten van 'Die Frischen' op een smoothie-fiets gemaakt.

Jeske van Greven van de Toeristische Platforms Horst aan de Maas en Venlo verklaarde in een kort interview wat de betekenis van de regio is voor de groenten- en fruitteelt. Tijdens de aansluitende bijeenkomst konden aanwezige journalisten de verantwoordelijken van het project verdere vragen stellen en eveneens een lekkere smoothie proberen om zich van de kwaliteit van de producten te laten overtuigen.

Uniform merk zorgt voor herkenbaarheid
Het uniforme paraplumerk 'Die Frischen' zorgt voor herkenbaarheid in de supermarkt. Naast een breed assortiment biedt het initiatief de Duitse levensmiddelenhandel een geavanceerde logistiek en korte transportafstanden. Tot de lidbedrijven horen Fossa Eugenia, Frankort & Koning, Kompany, Nedalpac, Staay-Van Rijn en ZON Fruit & Vegetables. Zij allen zijn in het Agrar Fresh Park of in Greenport Venlo gevestigd. 

Hubert Mackus, gedeputeerde voor landbouw van de provincie Limburg, probeert de coole smoothie-fiets uit.

De provincie Limburg heeft het project met een bijdrage van 150.000 euro financieel gesteund. "We zijn trots op de producten uit de regio Limburg", aldus Hubert Mackus, gedeputeerde van de provincie Limburg. Ook 'Die Frischen'-voorzitter Ron de Greeff is overtuigd van het initiatief: "Het is logisch om de standplaats Venlo als sterk regiomerk te gebruiken. Nederland staat bekend om haar bijzondere expertise op het gebied van groenten- en fruitteelt en Venlo ligt in de directe omgeving van de Duitse grens." 

Campagne ter bevordering van de afzet
Regiobrand Die Frischen begint haar activiteiten met een campagne ter bevordering van de afzet. Ook de fietsroutes zijn een deel van deze actie. Daarnaast zullen er binnenkort Pilot Stores en POS-acties met displays, banners, proeverijen en prijsspellen in supermarkten gehouden worden. Deze moeten de consumenten een spannende inkoopbeleving bieden en aandacht trekken voor het nieuwe merk.

Verdere informatie: 
Regiobranding Die Frischen B.V. 
Contactpersoon: Peter Deriks 
Venrayseweg 104
5928 RH Venlo, Nederland
Tel: +31 6 10582837 
Publicatiedatum: