Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Informatie over PromPerú

World Cup Special: PERU

"In Peru is iedereen dol op het WK omdat het land zich na 36 jaar weer heeft weten te kwalificeren. Ze volgen hun team met een 'Supertruck', waarbij typische Peruaanse dingen worden gepresenteerd aan alle WK-fans, toeristen en Russen," zegt Maria Moreno, van Somos Mint. "Er zijn allerlei soorten activiteiten, maar een van de belangrijkste is het promoten van traditionele voedingsmiddelen (hun 'superfoods') door middel van proeverijen. Daartoe hebben ze er verschillende gerenommeerde chefkoks (uit verschillende delen van Europa!) heen gestuurd."


De strategie combineert het gebruik van digitale en televisieplatforms en de boodschap zal worden verspreid in de media die ook de wedstrijden van die landen uitzenden. Voor deze campagne, die tussen 11 juni en 10 juli actief zal zijn, is het de bedoeling om 104 miljoen hits en 38,7 miljoen mensen te bereiken.

"Volgens de FIFA waren er tijdens het wereldkampioenschap voetbal in Brazilië 280 miljoen kijkers op mobiele apparaten en voor Rusland 2018 zal dit cijfer naar verwachting 460 miljoen bereiken met Facebook, Twitter en Instagram als de meest gebruikte sociale media." Daarom zal PROMPERÚ in blijven zetten op deze platforms in zijn promotiecampagnes.



'Casa Perú' in Rusland

Moscow's 'Casa Peru', zal de toeristische bestemmingen, culturele uitingen en gastronomie van het land zal promoten. Ook zal het enkele van de belangrijkste exportproducten, zoals pisco, cacao en speciale koffiesoorten tentoonstellen. Het blijft open tot 28 juni.

De organisatie van 'Casa Perú' werd geleid door Mincetur, via Promperú, en heeft de steun van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, het Ministerie van Cultuur, de Associatie van Exporteurs (ADEX) en de regionale overheden van Tacna, Ica, Piura, Lima, Junín, Arequipa en Cusco, waar veel van de producten die zullen worden gepresenteerd vandaan komen.

"Er zal ook een virtueel 'Casa Perú' zijn dat te bezoeken is op www.casaperu.pe, evenals een mobiel 'Casa Perú' dat vertrekt vanuit Moskou en door de steden Yekaterinburg, Saransk en Sochi reist op de dagen dat het nationale team tegenover zijn rivalen staat, verschillende promotionele acties uitvoert en bezoekers van over de hele wereld probeert te overtuigen om 'fans' van ons land te worden."



Het mobiele 'Casa Perú' deelt ook T-shirts en superfoods uit Peru uit, zoals energierepen op basis van Peruaanse quinoa en chips.

De 'Casa Perú' in Rusland werd op maandag 18 juni door de ambassadeur van Peru in dat land, Luis Benjamín Chimoy Arteaga, ingehuldigd. Het evenement werd ook bijgewoond door de vice-president van ADEX Max Alvarado, en de voorzitter van het Pisco-comité van de vakbondWilliam Urbina, en door de directeur Communicatie en landpromotie van PromperuIsabella Falco.


Export naar Rusland

"De waarde van de voedselexport naar Rusland zou volgend jaar 150 miljoen dollar kunnen bereiken dankzij de toenadering van Peru tot dat land, voornamelijk als gevolg van onze deelname aan het WK en de oprichting van 'Casa Perú' in dat land, dat zal dienen om nationale producten in verschillende steden te promoten", zei de Association of Exporters (ADEX).

ADEX meldt ook dat de voedselexport naar Rusland tussen januari en april een totale waarde van meer dan 33 miljoen dollar hadden, wat 41% meer is dan in dezelfde periode van 2017. De belangrijkste producten waren granaatappels, druiven, inktvis, mango's, avocado's , heek, garnalen, inktvis en forel.

De voorzitter van de vakbond, Juan Varilias Velásquez, benadrukte het gezamenlijke werk van ADEX, PromPerú en Mincetur, die het mogelijk hebben gemaakt om Peruaanse producten (voedsel, textiel en handwerk) naar de Euraziatische reus te brengen, en de steun van de regionale regeringen van Arequipa en Junín en ook van Cusco, Ica, Lima, Piura en Tacna.

"We hebben het over de levering van ongeveer 90 exporterende telers, die Peru trots zullen vertegenwoordigen in een speciale omgeving. Toeristen van over de hele wereld zullen onze gastronomie en onze natuur waarderen, vol met prachtige landschappen die avontuur oproepen," zei hij.

Publicatiedatum: