Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Italie: minder abrikozen, grotere maat en hogere brix
Dit seizoen zijn er minder abrikozen, maar ze zijn wel groter, de kwaliteit is optimaal en de brixgraad is zelfs een aantal keer hoger dan de norm. Dat is hoe het er op dit moment voorstaat volgens Roberto Guidi.
Abrikozen van het merk Rubysole en ook de naam Guidi is goed zichtbaar op de doos
"We zijn gespecialiseerd in abrikozen dankzij een gebied dat bijzonder geschikt is voor dit product met vroege variëteiten die groeien in de heuvels en op de vlaktes. Dankzij de verschillende variëteiten die zijn geïntroduceerd, hebben we een aanbod dat loopt van half mei tot 20 september. Nu richten we onze pijlen op een zeer late variëteit die eind september/ begin oktober geoogst wordt, zodat we bijna vijf maanden achter elkaar verse abrikozen op de markt kunnen brengen", zegt Guidi.
De verwerkingsfaciliteit
In vergelijking met 2017 is er minder product. "Dit komt door de vorst en de hagel. Veel telers, ook in andere sectoren, zijn hierdoor getroffen. Gelukkig zijn de prijzen van de abrikozen bevredigend. Toch streven we ernaar om onze producten nog beter te maken omdat we kwaliteit, continuïteit van de levering, goede kalibers en snelle verwerking garanderen. Dit is juist wat de groothandelsmarkten in ons waarderen. De verpakking maakt ook het verschil en we hebben veel geïnvesteerd in aantrekkelijke verpakkingen en praktische formaten", legt Guidi uit.
De verwerking van de abrikozen
Een paar weken geleden heeft Guidi het merk Terra di Romagna gelanceerd dat alle producten omvat die bij het bedrijf horen.Het merk omvat ook pluimveeproducten.De artisjokken zijn een 'nieuw' gewas voor Guidi, die dit jaar op 3 hectare is geteeld.In 2019 zou het aantal hectare hiervoor moeten toenemen.
Roberto Guidi toont een verpakking met rode abrikozen van het merk Rubysole
"Momenteel hebben we de beschikking over 300 hectare en binnenkort zullen we daar nog eens 60 hectare aan toevoegen. Wij leveren onze abrikozen aan de Italiaanse groothandelsmarkten en ook aan Duitsland en Oostenrijk", concludeert Guidi.
Contact: Società Agricola Guidi Afdeling groenten en fruit Via Brasini 2 Bis 47122 Forlì - Italy Tel.: (+39) 0543 728296 Fax: (+39) 0543 728051 Email: ortofrutta@agricolaguidi.com Web: www.agricolaguidi.com