Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi Süd opent duizendste conceptwinkel in Duitsland

Rusland: O'Key lanceert nieuw format voor hypermarkten
De Russische retailer O'Key Group gaat een nieuw format lanceren in Moskou. Het nieuwe format draait om een compactere versie van de hypermarkt. De eerste hypermarkt die volgens dit concept wordt geopend bevindt zich op een oudere hypermarktlocatie in een winkelcentrum, die door O'Key is gerenoveerd. De compacte hypermarkt heeft alle afdelingen die je in een supermarkt doorgaans aantreft, zoals een bakkerij en een drankafdeling. Ook heeft de vestiging een eigen café. Verder krijgt de locatie een aparte afdeling, waar versproducten van diverse teeltbedrijven in de omgeving van Moskou te vinden zijn.
Bron: esmmagazine.com

Spanje: Eroski maakt werknemers lid van coöperatie
De Spaanse retailer Eroski heeft in 2017 377 werknemers lid laten worden van de coöperatie. Zo'n 95% van deze nieuwe leden en hun partners zijn in de supermarkten werkzaam bij met name de versafdelingen. Bij de versafdelingen is ook het bedrijfsmodel "Contigo" geïntegreerd, waarmee voor een persoonlijkere service naar de consument toe moet worden gezorgd. Van de nieuwe leden is 77% vrouw, waarmee het bedrijf het beleid ten aanzien van gendergelijkheid wil benadrukken.
Bron: esmmagazine.com

Aldi Süd opent duizendste conceptwinkel in Duitsland
Aldi Süd heeft in de Duitse stad Mannheim zijn duizendste winkel volgens de nieuwe stijl geopend. Het is de bedoeling dat alle regionale vestigingen van Aldi volgens het nieuwe concept worden heropend. Meer dan de helft van het volledige netwerk van 1.890 locaties van Aldi Süd in het zuiden en westen van Duitsland zijn nu gerenoveerd. Het programma om de nieuwe stijl bij de winkels door te voeren ging in mei 2016 van start en zal naar verwachting in 2020 worden afgerond.
Bron: esmmagazine.com

België: Delhaize maakt zich klaar voor de toekomst
Met een nieuwe directeur, sterke resultaten in het afgelopen kwartaal en ambitieuze plannen voor groei bereidt Delhaize in België zich voor op de toekomst. Het bedrijf heeft een nieuwe strategie opgesteld en wil een efficiëntere bedrijfsvoering toepassen. "We hebben alles wat we nodig hebben om de meest aantrekkelijke retailer van België te worden," zegt directeur Xavier Piesvaux, die in september vorig jaar van start ging. Volgens Piesvaux heeft Delhaize een sterke klantenbasis, geweldige locaties en talentvolle partners. Ondanks dat geeft hij ook toe dat Delhaize zich aan moet passen aan de toenemende concurrentie. "We zijn op verschillende fronten bezig met verandering, zoals een vernieuwde positie van ons merk op basis van onze geschiedenis, het openen en renoveren van winkels, een grotere focus op kwaliteit, smaak, gebruiksgemak en gezondheid en een nog betere service naar de consument toe," aldus Piesvaux.
Bron: aholddelhaize.com

VAE: Union Coop kondigt plannen voor winkelcentra aan
Het in de Verenigde Arabische Emiraten gevestigde Union Coop is van plan om twee nieuwe winkelcentra en twee nieuwe winkels te openen. De vastgoedafdeling van het bedrijf heeft voor de nieuwe projecten een offerte aangekondigd. De aankondiging komt overeen met de strategie van Union Coop om in rap tempo uit te breiden. Het bedrijf wil nieuwe, geavanceerde winkelcentra opbouwen, waarbij internationale kwaliteitsstandaarden worden aangehouden om een unieke winkelervaring aan te bieden. De twee nieuwe winkelcentra worden geopend in de stadscentra Warqa'a en Jumeirah First in de omgeving van Al Bada'a. De losse winkels worden later dit jaar geopend in de regio's Nad Al Sheba en Palm Jumeirah.
Bron: gulfnews.com

Sonae MC zet nieuw hoofdkwartier in Spanje op
De Portugese retailgroep Sonae MC gaat in Madrid in Spanje een nieuw hoofdkwartier opbouwen. Het nieuwe hoofdkantoor creëert werkgelegenheid voor 400 mensen en moet begin 2019 in bedrijf gaan. Spanje is nu al de belangrijkste internationale markt van Sonae. Het nieuwe hoofdkwartier zal de positie van Sonae in het land versterken. Het nieuwe kantoor beslaat 6.758 vierkante meter en krijgt zeven verdiepingen. In het kantoor zullen medewerkers aan de slag gaan van de Sonae-afdelingen Worten, Zippy, Losan, Salsa, S21Sec, WeDo Technologies, Sonae Sierra en Sonae Arauco.
Bron: esmmagazine.com

VS: Voormalige Bi-Lo-winkels overgenomen door franchisenemer
Een onafhankelijke franchisenemer van de Piggly Wiggly Store-keten gaat in samenwerking met de groothandelaar C&S Wholesale Grocers twee voormalige Bi-Lo-vestigingen overnemen in South Carolina. C&S Wholesale Grocers, dat eigenaar is van het merk Piggly Wiggly, wil graag uitbreiden in South Carolina en in het zuidoosten van Georgia. "Onze onafhankelijke winkeleigenaren zijn enthousiast om hun eigen winkelnetwerk uit te breiden en om het Piggly Wiggly-merk in het zuidoosten van de VS beter te profileren," aldus John Owens van C&S Wholesale Grocers.
Bron: progressivegrocer.com

VS: Failliete supermarkt Tops sluit overeenkomst met vakbond
De supermarktketen Tops, die onlangs zijn faillissement aan moest vragen, heeft een akkoord kunnen sluiten met de vakbond Teamsters. Aanvankelijk was er sprake van een conflict met betrekking tot het pensioenfonds van de vakbond en de bonussen die de directie zichzelf had toebedeeld. Door het akkoord kan het bedrijf nu werken om zich uit zijn faillissementspositie te redden. Met het akkoord krijgt toestemming om het pensioenfonds aan te spreken en om managementbonussen te verschuiven, zodat hiervoor bij de pensioenplannen kan worden gecompenseerd.
Bron: reuters.com

VS: Blue Apron opent eerste popup-winkel
De maaltijdkit-bezorgdienst Blue Apron heeft in New York zijn eerste pop-upwinkel geopend. De tijdelijke winkel is bedoeld om consumenten kennis te laten maken met de maaltijdpakketten van het bedrijf. Ook helpt de tijdelijke locatie om Blue Apron zich sterker te laten profileren met fysieke winkels. De popup-winkel ging eind mei van start. In de winkel worden tal van evenementen georganiseerd, zoals paneldiscussies met bekende chefkoks of kooklessen. Hoewel de meeste evenementen gratis zijn, moet voor de kooklessen klein bedrag worden betaald. Dit bedrag gaat vervolgens naar een lokaal initiatief om voedselverspilling tegen te gaan. 
Bron: canadiangrocer.com

VS: Dollar General neemt mogelijk meer AGF in assortiment
Dollar General kijkt tevreden terug op de introductie van verse groente en fruit bij 200 winkels in het eigen netwerk. Mogelijk gaat de keten het vers assortiment uitbreiden naar nog eens duizenden locaties, aldus CEO Todd Vasos tijdens de jaarvergadering van Dollar General. De keten speelt in op de trend voor gezonde snacks door onder andere een eigen huismerk te lanceren onder de naam Good & Smart. Het huismerk zal met verloop van tijd een assortiment omvatten van 130 producten. "Het is ons doel om Good & Smart tot een uniek huismerk uit te bouwen. Good & Smart moet de meest voor de hand liggende keuze voor de consument zijn, die naar voordelige en gezonde keuzes voor voeding zoekt," aldus Vasos. Dollar General had in zijn eerste kwartaal een toename in omzet van jaar op jaar 9% tot $6,1 miljard (€5,2 miljard). De vergelijkende winkelomzet steeg met 2,1%, terwijl de winst toenam met 33% tot $1,36 (€1,16) per aandeel. In verband met de slechte weersomstandigheden was het winkelverkeer iets omlaag gegaan.
Bron: fooddive.com

Walmart verkoopt aandeel in Braziliaanse afdeling
Walmart gaat zijn meerderheidsbelang in Walmart Brazil verkopen aan het in Boston gevestigde investeringsbedrijf Advent International. De overeenkomst voor de overname houdt in dat Advent 80% van de slecht presterende Braziliaanse tak van Walmart in handen krijgt, terwijl Walmart 20% in bezit houdt totdat de overname is voltooid. De overname moet nog worden goedgekeurd door de Braziliaanse mededingingsautoriteit.
Publicatiedatum: