Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Oplossing voor behoud kleur en versheid bananen

Het leveren van een product van superieure kwaliteit is het ultieme doel van telers, verpakkers, verladers en retailers. En dit geldt zeker voor bananen, het meest populaire fruit bij de groenteman. Het is altijd al een uitdaging geweest om een banaan te leveren die perfect geel is en waarvan onderweg weinig verloren gaat.

"Door gebruik te maken van de hoogwaardige kennis en technologie omtrent andere producten heeft AgroFresh RipeLock™ technology ontwikkeld om kwaliteit en versheid van bananen te bewaren tijdens het proces van verlading tot aan de klant," legt Andre Vink van AgroFresh uit. "Naast levering van een hoogwaardig product met een betere smaak richt RipeLock zich ook op bijkomende zaken als consumentenloyaliteit en dergelijke."


Ontwikkeling van Technologie
De ontwikkeling van RipeLock ging niet over één nacht ijs. "AgroFresh heeft aanzienlijke bedragen geïnvesteerd in tijd en energie gestoken in de studie van alle aspecten van het leveren van bananen om een technologie te ontwikkelen waarmee een goede kwaliteit geleverd kan worden, opbrengsten te verhogen zijn en afval tijdens het hele proces te verlagen is."

Het marktonderzoek vormde een belangrijke component bij het op de markt brengen van RipeLock. AgroFresh ging banden aan met verschillende onderzoeksinstituten en richtte een doelgroep onder consumenten op om het proces van banaanrijping van a tot z in kaart te brengen.
"Gebaseerd op alle nieuwe inzichten en op hun ervaring werd duidelijk dat speerpuntoplossingen en vernieuwingen in het rijpingsproces uitdagingen zouden worden, maar het AgroFresh team was bereid en gemotiveerd om al deze uitdagingen aan te gaan."

In een artikel op FreshPlaza wordt vastgesteld dat AgroFresh de behoeften van de markt heeft begrepen en dat vernieuwing in de bananensector geen sinecure is.



De technologie valideren

Op het moment dat RipeLock ontwikkeld was, begon AgroFresh een testproces onder consumenten om de waarde van deze oplossing te valideren en om zich ervan te verzekeren dat constante kwaliteit en versheid zoals beloofd was geleverd konden worden .

Verscheidene onafhankelijke studies wezen uit dat de bananen hun versheid behouden en dat de tijd waarin bananen hun gewenste kleur vertonen, verlengd wordt. Deze twee factoren zijn van belang om consumenten meer bananen te laten kopen en consumeren. 
 
Een studie in het Verenigd Koninkrijk toonde aan dat bijna 70% van de consumenten liever RipeLock bananen koopt en dat 81% van de kopers verklaarde eerder RipeLock bananen te kopen dan andere bananen. Een andere studie liet een stijging in de verkoop zien van 17%.

Voortdurende innovatie

"Onze RipeLock technologie heeft zich bewezen," zegt Andre Vink. "We hebben de nodige stappen ondernomen en zowel rijpers als retailers maken nu gebruik van het systeem. Het is de eerste technologie in zijn soort die de kwaliteit en versheid van bananen effectief garandeert."

"We zijn onze reis gestart met conventionele bananen en breiden nu uit op nieuwe gebieden en met andere producten, zoals biologische producten," voegt Vink toe. "We blijven onze kennis vergroten en onze belofte van een langdurige versheid waarmaken. Het is bij AgroFresh een spannende tijd en er zijn meer nieuwe ontwikkelingen onderweg. We waarderen onze partners die deze reis met ons ondernemen naar fruit dat er beter uitziet, dat beter smaakt en dat langer vers blijft ten zeerste."

Voor meer informatie:
Andre Vink
AgroFresh
+31 651 98 74 77
Publicatiedatum: