Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
De waarde van merkextensies

Liefhebbers lovend over ClemenGold gin

Eén van de meest waardevolle middelen van een bedrijf is haar merkwaarde. In het geval van ClemenGold, wereldleider binnen de categorie premium mandarijnen, gaf haar populariteit aanleiding voor de ontwikkeling van een serie lijnextensies, bedoeld om de consument nog meer te laten genieten, met name die in Zuid-Afrika.



De unieke smaak van ClemenGold en de aromatische olie in haar schil inspireren het bedrijf, voedingstechnologen en retailers al meer dan tien jaar om te experimenteren met het productaanbod. Hoewel het bedrijf puur voor promotionele doeleinden al talloze producten (waaronder pure chocolade en koekjes) creëerde, kan vooral hun nieuwste product, ClemenGold gin, op bijzonder lovende reacties van kenners rekenen. Woolworths is de exclusieve verkoper van dit product in Zuid-Afrika en heeft haar schappen gevuld met ClemenGold sap, jam, gedroogde fruitrollen, kerstgebakjes en andere feestelijke producten. 



"Eén van de grootste complimenten, die een voedselmerk kan krijgen, is wanneer retailpartners nieuwe producten baseren op het smaakprofiel van het merk, in dit geval ClemenGold," legt ClemenGold-directeur Marius du Plessis uit. "In het ideale scenario neemt de retailer elementen (bijvoorbeeld het logo) over op de verpakking om de aandacht van de consument op het nieuwe product te vestigen." Voor een seizoensproduct zoals ClemenGold herinnert dit de consument aan het fruit in de maanden dat het niet op de markt is, waardoor de merkbekendheid ook toeneemt in de periode dat het fruit niet in het winkelschap ligt. De in Zuid-Afrika geteelde ClemenGold mandarijnen zijn verkrijgbaar van juni tot september. 

"Dit merk wordt omringd door zoveel passie en energie, zowel vanuit ons bedrijf als onze telers, exporteurs en retailpartners dat het is getransformeerd naar een lifestyle-merk," aldus Du Plessis. 
 
Charlene Nieuwoudt
Tel: +27 21 883 9723
Email: Charlene@anbinvestments.co.za
Skype: charlenenieuwoudt
Publicatiedatum: