Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verdubbeling aan AGF in gemiddelde AH winkel

Tholen – "Onze tuin" noemen we het, vertelt Said Belhassan, unitmanager vers bij Albert Heijn. Hij doelt op de versafdeling in de vernieuwde winkel van AH aan het Genderenplein in Hoofddorp. Deze woensdag was de feestelijke opening met uitleg over de filosofie achter de grootste vernieuwing: een verdubbeling van de AGF afdeling waar ook vernieuwende elementen geïmplementeerd zijn: het vernieuwde aardappel en smaakmakerschap, kruiden oogsten, een moestuinschap, dry misting, betere navigatie, meer bio, digitale schermen, daglicht en alle vernieuwde producten uit de groenteworp van afgelopen week. 
 
Klik hier voor de fotoreportage



De winkel is echter geen paradepaardje van Albert Heijn. "Het is een hele gemiddelde winkel in een gemiddeld verzorgingsgebied", vertelt commercieel directeur Marit van Egmond die een rondleiding gaf in de winkel. De winkel laat zien welke richting AH op wil met alle winkels: meer vers, meer keus en meer gemak. "Vers heeft altijd een grote rol gespeeld, maar hier komt dat nog meer tot uiting", benadrukte ze.

De AGF-afdeling is duidelijk het visitekaartje en 33% groter in oppervlakte gegroeid. Daarvoor is kassaruimte ingeleverd, dat kan omdat steeds meer mensen gebruik maken van zelfscanners. De inrichting gaat mee met de seizoenen, wat wordt benadrukt door het seizoenseiland. Keuze voor de klant en het gemakkelijker maken om voor een smaakvolle gezonde maaltijd te kiezen. Consumenten kunnen geheel zelf aan de slag, hoeveelheden en ingrediënten kiezen, maar ook kiezen voor maaltijdpakketten waar de inspiratie van AH in zit en de consument nog een aantal producten daarbij moet aankopen tot maaltijden of maaltijdsalades die bijna of al geheel klaar zijn. Ook is het volop keuze in snackgroenten, soepen, sappen en fruit voor tussen de maaltijden door. 

De aankleding van de winkel is luxe. Het daglicht geeft al een andere uitstraling, er zijn eilanden met houten schappen, digitale schermen met productinfo en dry misting is functioneel maar geeft de presentatie van AGF nog een extra een boost. "Het beste van wat we vandaag de dag hebben is hier samengebracht", zei Eva Mathlener die verantwoordelijk is voor (nieuwe) winkelformules. Door een actiestraat en bonusaanbiedingen moeten de klant het gevoel geven toch in een heel betaalbare winkel te lopen. 

Klik hier voor de fotoreportage