Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eerste clementines voor Verenigde Staten verladen

Chileens citrusseizoen in week 14 gestart

In Chili is het citrusseizoen begonnen met het vertrek van de eerste vracht clementines die in week 14 vanuit Valparaiso naar de Amerikaanse westkust is verladen, een week eerder dan in 2017. Aan boord bevonden zich 48 ton (2.880 dozen) clementines. De aantallen zullen de komende weken toenemen.

Easypeelers hebben zich in rap tempo ontwikkeld tot de aanjager van de citruscategorie en Chili levert ieder jaar grotere volumes om aan de groeiende vraag op de Amerikaanse markt tegemoet te komen. Chili is de grootste leverancier van easypeelers op het zuidelijk halfrond met een consistente aanvoer van clementines tot juli en mandarijnen van augustus tot oktober. In 2017 groeide de aanvoer van clementines en mandarijnen van Chili met 22% naar een volume van 113.545 ton. De mandarijnenraming zal in mei gepubliceerd worden. Chili exporteert meer dan 95% van haar clementines en mandarijnen naar Noord-Amerika. 

Net zoals in 2017 verwacht het Chilean Citrus Committee een sterk citrusseizoen. Voorzitter Juan Enrique Ortúzar: "We verwachten dit seizoen fruit van een consistente hoge kwaliteit. Dit najaar hadden we goede omstandigheden met warme dagen en koele nachten. Dankzij de vele neerslag van vorig jaar hebben we volop irrigatiewater."

Met het oog op de groeiende marktkansen heeft het Chilean Citrus Committee haar marketingprogramma in Noord-Amerika verder uitgebreid en zal zij een grootschalige campagne lanceren. De geïntegreerde campagne zal onder meer bestaan uit instore en online marketingprogramma's in retailketens in heel de Verenigde Staten en Canada, deelname aan vakbeurzen en meer. De marketingcampagne zal tot oktober duren. Karen Brux, directeur van de Chilean Fresh Fruit Association: "Retailers kunnen vertrouwen op Chili voor hun citrusbehoefte, of het nu om clementines, citroenen of navels gaat. We kijken er naar uit om met de handel samen te werken om consumenten tijdens de zomer en herfst heerlijk Chileens citrus aan te kunnen bieden."
Publicatiedatum: