Net zoals in 2017 verwacht het Chilean Citrus Committee een sterk citrusseizoen. Voorzitter Juan Enrique Ortúzar: "We verwachten dit seizoen fruit van een consistente hoge kwaliteit. Dit najaar hadden we goede omstandigheden met warme dagen en koele nachten. Dankzij de vele neerslag van vorig jaar hebben we volop irrigatiewater."
Met het oog op de groeiende marktkansen heeft het Chilean Citrus Committee haar marketingprogramma in Noord-Amerika verder uitgebreid en zal zij een grootschalige campagne lanceren. De geïntegreerde campagne zal onder meer bestaan uit instore en online marketingprogramma's in retailketens in heel de Verenigde Staten en Canada, deelname aan vakbeurzen en meer. De marketingcampagne zal tot oktober duren. Karen Brux, directeur van de Chilean Fresh Fruit Association: "Retailers kunnen vertrouwen op Chili voor hun citrusbehoefte, of het nu om clementines, citroenen of navels gaat. We kijken er naar uit om met de handel samen te werken om consumenten tijdens de zomer en herfst heerlijk Chileens citrus aan te kunnen bieden."