Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Emanuelle Allory, Semmaris
"Steeds meer leveranciers op Rungis werken samen met lokale telers"
Emmanuelle Allory werkt voor Semmaris, het managementbedrijf dat verantwoordelijk is voor het beheer van de Rungis-markt. Emmanuelle: "In Frankrijk hebben biologische en lokale producten de toekomst. Bovendien willen Franse consumenten weten wat het verhaal achter een product is en waar en op welke manier het geteeld is. Ze zijn bereid om wat meer te betalen voor producten die aan deze voorwaarden voldoen. Doorgaans gaat het daarbij om premium producten. Steeds meer leveranciers op Rungis werken samen met lokale telers. Zij moeten zich dicht bij de telers bevinden om consumenten de producten aan te kunnen bieden waar vraag naar is." Volgens Emmanuelle is deze trend ook binnen de Franse horecasector in opkomst.
Emmanuelle koopt producten in voor het bedrijf 'Tout le frais pour les chefs' dat levert aan restaurants. "Wanneer mensen uit eten gaan, letten ze nog meer op de producten die zij voorgezet krijgen. Ze willen biologische gezonde producten. Parijse brasseries spelen op deze trend in. Zo zijn 'powerballs' gevuld met groenten, pitten en zaden razend populair.
"In 2017 groeide het aantal bezoekers aan horecagelegenheden in Parijs. Gemiddeld steeg de omzet met 10% tot 20% ten opzichte van 2016," voegt Emmanuelle er tot slot aan toe.