"Een seizoen als dit maak je maar eens in je leven mee. Dankzij de tekorten in Italië was de vraag sterk en dit betekende uiteraard ook hoge prijzen. Aangezien we geen productieproblemen hadden, hebben we onze inkomsten zien verdubbelen ten opzichte van vorig jaar. De situatie bood ons daarnaast de kans om onze aanwezigheid uit te breiden op nieuwe markten zoals Azië en Latijns-Amerika (Chili, Uruguay)," vertelt Christina.
"We kunnen niet alleen waarde creëren door concurrerend fruit aan te bieden maar we hebben ook kwaliteit nodig. Het draait allemaal om imago en hier zijn we bij Zeus al jaren druk mee. We richten ons op hoge kwaliteitsstandaarden zodat al onze klanten en markten vertrouwen in ons merk krijgen. We vermarkten niet alleen in kiwi's maar werken ook aan de ontwikkeling van nieuwe rassen en technieken die gericht zijn op voedingswaarde, houdbaarheid en milieubehoud want dit past in de visie van Zeus," vervolgt Christina.
"De vraag naar golden kiwi's is sterk, met name in Azië. Om deze reden zijn we acht jaar geleden al gestart met de ontwikkeling onze eigen rassen. We hebben op dit moment nog niet voldoende golden kiwi's om te vermarkten en daarom ontwikkelen we een golden ras aan een Italiaanse universiteit dat door Zeus en haar partners zal worden gepatenteerd. We hopen de komende vijf tot zes jaar voldoende volumes van ons eigen ras te telen om aan de vraag tegemoet te kunnen komen."
Voor meer informatie:
Chrstina Manossis
Zeus
Tel: +30 2351045395
Email:christinam@zeuskiwi.gr
www.zeuskiwi.gr