Fyffes organiseert opnieuw National Banana Day in Ierland
Voor het tweede jaar wordt het evenement georganiseerd om de trend van gezonde voeding te stimuleren, vooral onder jonge en opgroeiende kinderen. Daarnaast is het doel om de banaan in het zonnetje te zetten als natuurlijk convenience product en ingrediënt.
Fyffes marketing manager Emma Hunt-Duffy bij de lancering van National Banana Day 2018, waarmee het Temple Street Children's Hospital gesteund wordt.
Chefs en voedingsschrijvers worden aangemoedigd om creatievere recepten te bedenken en de banaan een prominentere plaats te geven in de menu's. Ouders worden opgeroepen om hun culinaire kunsten te tonen door gerechten geïnspireerd door bananen te bereiden. Winnende recepten krijgen een plaats op Fyffes Kitchen menu en worden via het internet verspreid. Daarmee wordt het kinderziekenhuis Temple Street Children's Hospital gesteund.
In Dublin wordt drie dagen een pop-up restaurant geopend waar gerechten geserveerd worden met bananen in de hoofdrol. De opbrengst van deze restaurants komt ook ten goede aan het kinderziekenhuis. Het pop-up restaurant is te vinden aan Spencer Dock Market (April 18th), Mespil Road Market (19th) en Sandyford Market (20th).
Denise Fitzgerald, Chief Executive van de Temple Street Foundation: "We zijn opgetogen dat Fyffes ons gekozen heeft als partner voor de Banana Day activiteiten. Door simpelweg de gerechten in de restaurants te proeven, kunnen mensen een positieve impact hebben op ons ziekenhuis en de duizenden zieke kinderen die we hier verzorgen. Van iedereen aan Temple Street: Bedankt Fyffes voor jullie aanhoudende steun."