Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Delhaize introduceert lijn kindergroenten

Drakentanden en Oranje Raketten

Slechts 5% van de Belgische bevolking eet dagelijks de aanbevolen hoeveelheid van 550 gram groenten en fruit per dag. Kinderen en jongeren scoren daarbij het laagste: in de leeftijdscategorieën 6-17 jaar eet haast niemand dagelijks genoeg groenten en fruit. De gemiddelde groentenconsumptie bij kids tussen 6 en 13 jaar ligt bijvoorbeeld slechts op 100g, terwijl de aanbevolen hoeveelheid tussen de 250g en 300g ligt. Een alarmerende vaststelling. Ouders moeten soms alles uit de kast halen om hun kids voldoende groenten te laten eten. Om de dagelijkse strijd tegen de 'vieze veggies' vaarwel te zeggen, bedacht Delhaize de 'tovergroentjes'.

Met een beetje magie en verbeelding wil Delhaize ouders helpen om hun kids warm te maken voor groenten. Deze campagne kadert perfect binnen de nieuwe strategie van Delhaize 'Mee met 't leven': Delhaize toont dat ze dicht bij haar klanten staat en een antwoord biedt op de dagelijkse uitdagingen waarmee klanten worden geconfronteerd. Met als resultaat eenvoudige oplossingen om het leven makkelijker te maken.



Gezondheid staat al meer dan tien jaar centraal bij Delhaize. Tal van acties om een gezondere levensstijl aan te moedigen, spreken dan ook voor zich. De suikerontduikers bijvoorbeeld, die ervoor zorgen dat er minder suiker in tal van Delhaizeproducten te vinden zijn. Of de GoodCook workshops in scholen, die kinderen op een speelse manier in contact brengt met gezonde voeding en seizoensgebonden producten. Ook de VitaMinis-actie die Delhaize al twee jaar op rij lanceert en zeer geliefd is bij kinderen. Door deze actie komen kinderen op een ludieke manier in aanraking met groenten en fruit. Delhaize wil kinderen blijven stimuleren om te kiezen voor evenwichtigere voeding. Want jong geleerd is oud gedaan.



Delhaize "tovert" met groenten
"Ik lust dat niet." Iets wat vele ouders wellicht bekend in de oren klinkt. Het is dan ook niet altijd even makkelijk om kleine kinderen groenten te laten proeven. Echter, een beetje fantasie en verbeelding kan helpen want die hebben kinderen in overvloed. Daarom heeft Delhaize beslist om de naam van sommige groenten te veranderen in een 'magische' naam. Groenten zijn dan ook 'magisch': ze dragen bij tot een evenwichtige voeding en zijn de smaakmakers van talrijke gerechten. Vanaf 9 april vindt de klant bij Delhaize voortaan geen wortelen meer maar 'oranje raketten', paprika's worden 'schatkistjes' en witloof 'drakentanden'. Het zijn slechts enkele voorbeelden van de twaalf groenten die een magische make-over krijgen en er gedurende een tiental weken zullen uitzien als tovergroenten. De nieuwe tovernamen klinken als volgt:



• Paprika's: schatkistjes
• IJsbersla: feeëndekentje
• Tomaat: clownsneus
• Prinsessenboontjes: kikkerski's
• Witloof: drakentand
• Wortelen: oranje raketten
• Krielaardappeltjes: mini meteorieten
• Aubergine: indianen kano's
• Courgette: trollenknotsen
• Oesterzwam: kaboutertrompet
• Komkommer: frisbees voor elfjes
• Witte selder: elfen glijbanen



Tovergroenten voor en door kinderen
Voor de naamkeuze is Delhaize te rade gegaan bij enkele scholen. Kinderen hebben hun verbeelding de vrije loop kunnen laten: ze hebben inspiratie geput uit magische verhalen, sprookjes en verhalen van trollen en druïden. Door groenten op een leuke en creatieve manier voor te stellen, wil Delhaize kinderen stimuleren om gemakkelijker en sneller minder geliefde smaken te ontdekken. Delhaize heeft dan ook bewust gekozen voor gangbare groenten, die in het dagelijkse leven vaak worden gebruikt. Van deze twaalf groenten verandert Delhaize niet alleen de naam maar blaast ze ook nieuw leven in de verpakking. Op die manier kunnen ouders hun kids reeds tijdens het doen van hun boodschappen betrekken bij het kook- en eetproces.
Om deze actie extra in de kijker te zetten, voorziet Delhaize daarenboven interessante kortingen: zo zijn de twaalf tovergroenten aan tweede tegen 1/2 prijs en dit van 12 april 2018 tot 25 april 2018.



Wat met de andere groenten?
Delhaize bedacht al namen voor twaalf tovergroenten maar doet tevens een beroep op de verbeeldingskracht van haar klanten en kids om er nieuwe te verzinnen: wie een betoverende naam bedenkt voor een nieuwe tovergroente maakt kans op 1 jaar gratis* groenten en fruit. Ideeën kunnen online ingestuurd worden via meemetmijnleven.be of de Facebook-pagina van Delhaize. Ook in de winkel kunnen ouders of kids deelnemen: suggesties kunnen gedeponeerd worden in de inzameldoos, op de rode tafel in de groenten- en fruitafdeling.



Publicatiedatum: