Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tien procent omzetstijging voor Lidl Oostenrijk

In boekjaar 2017/2018 is de omzet van Lidl Oostenrijk weer met bijna 10 procent gestegen naar in totaal 1,3 miljard euro – een nieuwe recordwaarde. Doorslaggevend hiervoor was naast de expansie ook de groei van het bestaande verkoopoppervlak.

Lidl Oostenrijk streeft daarbij heel duidelijke doelen na: de beste
prijs-kwaliteitsverhouding en nog meer Oostenrijkse kwaliteit in het assortiment. Met succes: bijna vijftig procent van alle verkochte levensmiddelen stamt uit Oostenrijk. Dat zijn meer dan 350 miljoen Oostenrijkse producten. "Het was weer een superjaar voor ons. Met 1,3 miljard euro zijn we opnieuw gegroeid, we hebben meer filialen geopend dan gepland en ons Oostenrijk-assortiment verder uitgebreid. Met deze prestatie en onze ontwikkeling kunnen we werkelijk tevreden zijn. Ons format superdiscounter wordt goed ontvangen", maakt directievoorzitter Christian Schug (foto rechts), de balans op.

Van deze positieve ontwikkeling profiteert ook de Oostenrijkse economie - van telers en leveranciers tot aan transport- en bouwbedrijven. Door de samenwerking met Lidl hebben Oostenrijkse bedrijven in het afgelopen jaar weer een omzet van circa 650 miljoen euro behaald, waarvan alleen al 200 miljoen euro door de export naar andere Lidl-landen.
Publicatiedatum: