Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aardbeientelers The Greenery starten nieuw seizoen

Op donderdag 1 maart 2018 hebben de Business Unit Zachtfruit en de aardbeientelers van The Greenery het jaar 2017 afgesloten en zijn de plannen voor 2018 besproken. Zij waren te gast op de High Tech Campus bij Philips Lighting en werden op deze inspirerende locatie geïnformeerd over de ontwikkelingen op het gebied van LED-belichting en vertical farming.


Eén van de klimaatkamers met LED-belichting in het Philips GrowWise Center

Op de High Tech Campus bevindt zich het Philips GrowWise Center waar in 8 klimaatkamers LED-belichting op verschillende gewassen wordt getest, waaronder aardbeien. De telers namen een kijkje in dit onderzoekscentrum en werden goed geïnformeerd over de kennis die wordt vergaard om LED-belichting toe te passen bij de teelt van aardbeien. 

Na dit inspirerende bezoek werd de vergadering gehouden op de High Tech campus. Ad Boeren, voorzitter van de werkgroep Aardbeien, opende de bijeenkomst met een korte terugblik op 2017 en memoreerde o.a. de opening van het nieuwe Zachtfruit Distributiecentrum in Breda. Vervolgens gaf productmanager Rob van der Weele toelichting op de areaal ontwikkelingen.


Rob van der Weele geeft een toelichting op de areaalontwikkelingen

Tijdens de bijeenkomst werd ook ingegaan op de stand van zaken in de uitrol van PlanetProof (voorheen Milieukeur). De aanwezige telers werden bijgepraat over het nieuwe schema en de belangrijkste wijzigingen.

Sjraar Hulsman, Business Unit manager Zachtfruit, ging in op de commerciële resultaten van 2017. The Greenery behoudt haar goede positie bij de Nederlandse, Duitse en Britse retail. Daarnaast zorgt het nieuwe kwaliteitsmerk Sweet and Sunny voor nieuwe afzetmogelijkheden. Hij hield de zaal een aantal trends en uitdagingen voor waar de aardbeienteelt in 2018 mee te maken zal krijgen. Hij sprak tevens de waardering uit voor de goede samenwerking met de aangesloten telers om de markt zo goed mogelijk te bedienen.

Klaas de Jager, agronomist zachtfruit bij The Greenery, sloot de bijeenkomst af door een aantal teeltconcepten met nieuwe rassen te tonen. Met de rassenprogramma's biedt The Greenery een belangrijke bijdrage aan innovatie binnen de aardbeienteelt.

Voor meer informatie:
The Greenery
Dierensteinweg 30
2991 XJ Barendrecht 
+31(0)180 655 911
Publicatiedatum: