Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
middenprijs € 1,25/kg bij BelOrta

Uitbetaalprijs Kanzi haalt recordhoogte

De telers van Kanzi krijgen voor het tweede jaar op rij hoge prijzen voor hun premium appel. Kanzi is het tweede grootste clubras ter wereld, het enige dat in België kan geteeld worden en via BelOrta stevig verankerd eigen bodem. Belangrijker nog, de Kanzi, Migo en Greenstar van de Belgische telers wordt erg gesmaakt door de Belgische retail en consumenten. Een intensieve campagne met tastings op de winkelvloer heeft vele consumenten gecharmeerd. De prijzen voor de telers waren er dan ook naar. De verkoop van deze clubappels en peer kwam hiermee in een stroomversnelling bij BelOrta en toont aan dat er veel meer Belgische Kanzi zou kunnen verkocht worden. BelOrta heeft dan ook een plan om binnen de drie volgende jaren het areaal Kanzi te vernieuwen en uit te breiden.


Kanzi per 6 stuks verpakt

Uitbetaalprijzen voor Kanzi uitzonderlijk hoog
Het afgelopen seizoen toont aan dat Kanzi een beter inkomen garandeert aan producenten, minder afhankelijk van de schommelingen van de markt. De middenprijs over alle Kanzi kwaliteiten bedraagt dit seizoen € 1,25/kg. Als prijs voor alle maten en kwaliteiten scoorden de telers 93 cent.Door centraal geleide productie, volume en kwaliteit wordt dit clubras wereldwijd gestuurd met als gevolg dezelfde goede kwaliteit. Hierdoor krijgt deze appel het vertrouwen van de consument wat de hoge prijs waarborgt. Tegelijk is de teler verzekerd van een goed rendement dat hem toekomst biedt. Hetzelfde kan gezegd worden van Migo, het perenzusje van Kanzi.


De Kanzi-appel per doos

Verkoop bij retail terug op spoor door tastings Kanzi
Van midden november tot eind januari brachten de Kanzi promotieteams heel wat winkels op smaak met proeverijen. De degustatie vond plaats bij supermarkten in zowel Vlaanderen als Wallonië en resultaten waren meteen zichtbaar in de verkoopcijfers. De consumenten blijven vragen naar Kanzi. Kanzi ligt jaarrond in de winkel, eerst van Belgische origine, daarna voorziet BelOrta indien nodig de consument van verse Kanzi uit andere werelddelen. Kanzi voert momenteel een gezamenlijke promotiecampagne Play en Win over heel Europa. 


Proeven van de Kanzi-appel bij de retailer

2e grootste appelmerk ter wereld, stevig Belgisch
BelOrta heeft twee jaar geleden 33% van de aandelen van het bedrijf achter Kanzi, Migo en Greenstar overgenomen om Kanzi, Migo en Greenstar zo in België te verankeren. Zo werd er een Nederlands-Duits-Belgisch aandeelhouderschap gecreëerd. Kanzi en Greenstar zijn kruisingen van de veredelaar B3F, ook al een Belgisch bedrijf.
In 2018 is er ruim 80.000 ton Kanzi appelen wereldwijd. Dit komt erop neer dat Kanzi het tweede grootste appelmerk ter wereld is. BelOrta gelooft in dit deze clubrassen, die een stuk diversificatie in de fruitteelt betekenen. De grote vraag van dit seizoen bevestigt dat er meer Belgische Kanzi verkocht zal worden indien het areaal uitbreidt.

Voor meer informatie:
Etienne Leclere
BelOrta
+32(0)12 670 258
Publicatiedatum: