Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Overtuigende branding succesvol in Duitsland

"„Onze filosofie is de bio-kiwi neer te zetten als basisproduct"

'Kiwi to eat, kiwi to drink', luidt het motto van de Italiaanse kiwi-leverancier Kiwiny. Na de wereldwijde lancering van de bio-kiwi uit eigen teelt in 2013, probeert het bedrijf zich nu verder te vestigen op de Duitse markt door middel van een opvallende presentie, zowel online als in de schappen. De jonge directeur Philipp Breitenberger hecht dan ook grote waarde aan het zogenaamde 'branding' op allerlei manieren. En het succes is er: zowel de rauwe kiwi's alsook de smaakintensieve smoothies zijn steeds vaker in de schappen van de Duitse bio-winkels te vinden.


Directeur Philipp Breitenberger bij zijn stand op de afgelopen BioFach in Nürnberg

Export
Ondanks de grootse vertegenwoordiging op de BioFach was het ook voor Kiwiny tot nu toe een moeilijk seizoen. Hoewel het kiwi-aanbod momenteel relatief beperkt is, is de voorraad van Kiwiny voorlopig nog voldoende. De kwaliteit van de producten is bovendien relatief goed, evenals de prijs, benadrukt Philipp Breitenberger. "De prijzen zijn dit jaar goed, aangezien het om premiumproducten gaat. Onze producten zijn circa 25 procent duurder dan bijvoorbeeld Griekse kiwi's, maar liggen qua prijs-kwaliteitsverhouding een categorie hoger.'' 


Eigenaar Philipp Breitenberger (links) van het Italiaanse bedrijf Kiwiny

De jonge ondernemer vertelt met enthousiasme over zijn unieke producten die wereldwijd geconsumeerd worden. Hij levert sinds bijna vijf jaar twee verse kiwisoorten uit eigen teelt aan de Duitse markt: de Golden en Green. "80 procent van onze teelt wordt geëxporteerd. Een groot deel daarvan gaat naar landen van overzee zoals Canada en Costa-Rica. We proberen zo veel mogelijk fruit uit eigen teelt te distribueren. Daarom werken we ook met een coöperatie van circa twintig Italiaanse telers.'' Voor de verwerking van de kiwi's staat er een splinternieuwe installatie met de nieuwste analysetechniek ter beschikking. Hoewel Philipp tot een nieuwe generatie van entrepreneurs behoort, hecht hij ook waarde aan traditie en de jarenlange betrekkingen met lokale telers die zijn ouders in het verleden zijn aangegaan. "Het gaat daarom niet alleen maar om de producten maar ook om diens telers, die we met respect behandelen.'' 


De productlijnen van Kiwiny: van rauwe kiwi's tot verse smoothies

Branding
"Onze filosofie is kiwi neer te zetten als een basisproduct'', benadrukt Philipp. Daarom luidt het motto van Kiwiny: Kiwi to eat & to drink. Want naast de rauwe kiwi's brengt het bedrijf ook smoothies uit biologisch kiwi-concentraat op de markt in drie verschillende smaakrichtingen: puur kiwi, kiwi/appel en kiwi/peer. Deze worden ofwel in flessen van 200 ml ofwel in kartonnen pakken van 330 ml in de vakhandel aangeboden. Philipp: "De productie van de smoothies vindt twee tot drie keer per jaar plaats en het duurt steeds een paar dagen om circa 200.000 flessen te vullen.''


Ook sponsoring hoort tot de branding-activiteiten van Kiwiny

De biologische teelt in Italië is reeds uitstekend maar het ontbreekt nog aan zogenaamd branding, is Philipp van mening. Hij werkt dan ook niet voor niets samen met een social media-manager om met een duidelijke en opvallende branding de Duitse markt voor zicht te winnen. "De consument moet deels voorgelicht worden en daarbij is het des te belangrijker om een 'brand' c.q. een duidelijk merk te hebben. We krijgen ook heel positieve feedback van onze klanten. De branding heeft duidelijk nut.''

Stedelijke gebieden
De landbouwcoöperatie Società Agricola F.lli Breitenberger S.S. is het familiebedrijf achter het succesvolle merk Kiwiny. Na de afsluiting van zijn studie Agribusiness aan de Christian Albrechts universiteit in Kiel in 2006, trad Philipp Breitenberger het bedrijf toe. Hier was hij verantwoordelijk voor de wereldwijde export van kiwi's en de bouw van een doeltreffende opslagplaats. In 2013 lanceerde hij het merk Kiwiny met een grootste presentie op social media en unieke smoothies gemaakt van puur biologische kiwi's. Deze smoothies, evenals het aantrekkelijke branding, zijn vooral rondom de grote Duitse steden succesvol, merkt Philipp. Vooral in Frankfurt vindt men de smoothies reeds in de schappen van biologische winkels zoals Tegut. Volgend jaar wordt er een nieuw ras dat rood van kleur is op de markt gebracht, onthult Philipp.


De kiwi tijdens de teeltfase

Verdere informatie:
Soc. Agr. F.lli Breitenberger s.s. - Kiwiny
Philipp Breitenberger 
Via Caramini, 21 
31040 Giavera del Montello (Tv)
Italië
Telefoon: +39 0422 774374
Publicatiedatum: