Lidl reduceert plastic gebruik in Duitsland met minstens 20 procent tot 2025
Verpakking vermijden - plasticaandeel reduceren
Lidl zet zich sinds jaren in voor een succesvolle vermijding en reductie van verpakkingsmaterialen bij een gelijktijdige verbetering van de recycle mogelijkheden. Met de nu aangekondigde stap om het plasticgebruik bij de eigen merken met 20 procent tot 2025 te reduceren, zet Lidl deze weg consequent voort. "We analyseren sinds langere tijd in nauwe samenwerking met onze leveranciers zeer zorgvuldig waar we af kunnen zien van het gebruik van plastic en waar we gebruik kunnen maken van alternatieve verpakkingsmogelijkheden. Lidl Duitsland biedt bovendien al sinds vele jaren een groot aantal onverpakte, losse artikelen in het groenten- en fruitschap aan. Maar ook in andere productgroepen optimaliseren we passende verpakkingsconcepten", zegt Jan Bock, inkoopleider bij Lidl Duitsland. Zo werd onlangs bijvoorbeeld de foliedikte van de verpakkingen toastbrood met 25 procent gereduceerd en werd de verpakkingsgrootte van 'Alesto'-cashewnoten 20 procent kleiner.