Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
''Alternatief voor geïmporteerde asperges uit Mexico en Peru''

Eerste volledig eetbare groene asperge

Op de Fruit Logistica is een nieuwe groene asperge gepresenteerd die in zijn geheel rauw gegeten kan worden. Dit is volgens de telers niet te danken aan het ras zelf, maar aan de specifieke teelttechnieken.



''Je kunt de asperge eten alsof het een komkommer is, omdat er geen draden in zitten. Hij is knapperig, zoet en heeft die herkenbare licht bittere smaak van de asperge. Perfect voor in salades'', vertelt José María Naranjo, marketingdirecteur van het bedrijf Tany Nature.

José María Naranjo legt uit dat bij een gewone asperge consumenten maar 75% van de asperge kunnen eten. ''Deze asperge is een beetje duurder, maar je kunt het gehele product eten. Daardoor is het uiteindelijk toch nog voordeliger.''



Tany Nature beschikt momenteel over 112 hectare waarop deze asperge wordt geteeld. Hij wordt tussen 15 januari en begin april geoogst, waarmee het de vroegste soort van het noordelijk halfrond is. ''De asperge is daarom een lokaal alternatief voor de asperges afkomstig van het zuidelijk halfrond, zoals Mexico en Peru. De ecologische voetafdruk is een stuk beter. En ze zijn niet alleen duurzamer dan geïmporteerde asperges, maar ze zijn ook nog eens smaakvoller en verser'', aldus Naranjo.



Volgens José María Naranjo is de asperge ontwikkeld met als doel de internationale export, maar ''we krijgen de meeste vraag vanuit onze eigen nationale markt en Europa.''



''Onze strategie is om kwaliteitsproducten te zoeken die zich onderscheiden van de andere producten op de markt. Dit is ook het geval met de pruim, onze specialiteit onder het steenfruit. Met deze tactiek denken we een gat te kunnen vullen in de aspergemarkt. We bieden namelijk een product dat totaal anders is dankzij het gebruik van speciale teelttechnieken.''



Voor meer informatie:
José María Naranjo
Tany Nature
Camino General. 1. Zurbarán. Badajoz. España.
T:+34 924 856 096
jnaranjo@tany.es
www.tanynature.com


Publicatiedatum: