Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

BelOrta viert 5-jarig jubileum

Tholen - In 2013 fuseerden de Mechelse Veilingen en Coöbra tot BelOrta. Een jaar later voegde ook Veiling Borgloon zich bij de coöperatie. BelOrta is nu vertegenwoordigd in de voornaamste tuinbouwregio's van het land en kan een "one stop shop" aan groenten en fruit aan haar klanten aanbieden. Tijdens de Fruit Logistica vierde het bedrijf het 5-jarig jubileum met haar telers, klanten en relaties. Met als mystery guest de kersverse Miss België: Angeline Flor Pua.


Nicolaas Stevens (Better3fruit) en Sofie Lambrecht maken een selfie met Miss Belgium


Klik hier voor de fotoreportage
"Sinds de fusie zijn we blijven groeien. Onze leden blijven groeien en telers besloten zich bij ons aan te sluiten, hoewel we geen wervingscampagnes gevoerd hebben. BelOrta is veruit de grootste in België en één van de grotere in Europa, maar dat is nooit een doel op zich geweest. Het doel is om goed te zijn voor de leden. We staan open voor nieuwe leden, maar niet iedereen kan zich bij BelOrta aansluiten. Vanuit de schaal van BelOrta hebben we een sectorverantwoordelijkheid, die we proberen op ons te nemen", zo vertelde directeur Filip Fontaine al in het Vakblad Primeur eerder dit jaar.


Drukte op receptie

Veiling is een evidentie
Over de noodzaak van de veiling is de directeur eveneens helder: "De veiling is een evidentie, zoiets als gezondheid. Als het er niet meer is, is het schier onmogelijk om het terug te krijgen en zal het gemist worden. Het is cruciaal dat de coöperatie bestaat. Ook voor de grote telers. Die toegevoegde waarde is niet per se de prijs, maar ook op terreinen als logistiek of ICT. Als wij als coöperaties ICT al een lastig onderwerp vinden, dan is dat voor telers nog meer het geval. Individuele telers kijken vaak naar de korte termijn en dat is nodig, maar de lange termijn is ook belangrijk."


Peren voor de Aziatische markt

Wall of innovations
Tijdens de Fruit Logistica presenteerde BelOrta de inmiddels beroemde Wall of innovations in de stand. Van gekleurde bloemkoolroosjes, tot een kinderappellijn in samenwerking met Disney, een voetballijn voor snacktomaatjes in 250 en 500 grams verpakking.


Bio-witlof

Een andere innovatie is de Red Inside lijn, een productlijn waarbij, zoals de naam al zegt, producten met rood vruchtvlees worden aangeboden. Voorbeeld is de Ruby Red pruimtomaat die voorzien is van een cliplabel om de herkenbaarheid te vergroten. Een andere innovatie is de Spring Mix. Met deze pakketten geselecteerde groenten wil BelOrta de consument inspiratie laten opdoen voor het koken en extra beleving creëren.


Geschilde schorseneren

Klik hier voor de fotoreportage