Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Freshfel Europe staat achter acceptatie sociale media

In het tijdperk van de wereldwijde digitale handel omarmt de Europese AGF-sector sociale media als een bron van onbeperkte verbindingen. Nu het de kinderschoenen allang is ontgroeid, zijn sociale media een essentieel economisch hulpmiddel gebleken om bedrijven met hun consumenten te verbinden. Freshfel Europe staat achter de verschuiving van de Europese AGF-sector naar het optimaliseren van sociale media om partnerschappen op te bouwen en contact te leggen met consumeten.



Digitale infrastructuur is ondertussen essentieel geworden voor het vermogen van de Europese AGF-sector om hoogwaardige, veilige en duurzame producten te leveren met een hoge toegevoegde waarde voor de consument. 

Sociale media vormen voor zowel particulieren als bedrijven een digitaal platform voor een open dialoog. Ze bieden ruimte voor promotie en informatieverzameling over de wensen van de consument, wat een betere besluitvorming mogelijk maakt. Consumenten profiteren bovendien van de uitgebreide waardevolle informatie die ze er kunnen krijgen over de AGF-sector over een gezonde en duurzame levensstijl.

Freshfel Europe draagt bij aan de aanwezigheid van de Europese AGF-sector op sociale media met de campagne #FruitVeg4You die in maart 2017 werd gelanceerd. Het is in samenwerking met Copa-Cogeca een bijdrage aan het EU-platform voor actie op het gebied van eetgewoonten, lichaamsbeweging en gezondheid. Het doel van #FruitVeg4You is om Europese consumenten van alle leeftijden bewust te maken van het belang van een gezond en uitgebalanceerd dieet door de consumptie van groenten en fruit door het delen van informatie, recepten en ideeën.

Freshfel werkt aan een beter begrip van de acceptatie van sociale media door de sector. Sociale media zal één van de onderwerpen zijn in juni 2018 tijdens de jaarlijkse algemene vergadering van Freshfel in Hamburg, samen met de Duitse fruithandelsvereniging DFHV. De vergadering zal vooral gericht zijn op de uitdaging van de veranderende koopgewoonten van consumenten door de digitale economie.

Voor meer informatie:
Freshfel Europe
Rue de Trèves 49-51, bte 8
1040 Brussels - Belgium
Tel: +32 (0)2 777.15.80
Fax: +32 (0)2 777.15.81
info@freshfel.org
freshfel.org
Publicatiedatum: