Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Indiase importstop dwingt Chinese appelsector naar binnenlandse markt
"Voor 2016 waren onze appelen vooral bestemd voor de export. India was een van onze belangrijkste afzetmarkten. Na 2016 sloot India al zijn havens voor Chinese appelen, wat voor onze export rampzalig was. Vanaf 2017 hebben we met onze appelen de aandacht verlegd naar de Chinese retailsector," zegt Li Ying van Qing Xin Fruits.
"Wat retail betreft werken we zowel met het online als offline segment. De offline retail is voornamelijk gericht op groothandelsmarkten en handelaren in de grote en middelgrote steden Guangzhou, Sjanghai, en Nanjing. Daarnaast hebben we een maand lang een advertentiecampagne georganiseerd bij treinstations in het noorden, zodat ons merk daar beter bekend werd. Het online segment werkt voornamelijk door middel van samenwerking met e-commerceplatforms als Taobao en Alibaba. Qingyang-appelen hebben hierdoor een effectieve marketing gekregen. Dit geldt met name voor onze promotionele samenwerking met Alibaba in 2017. Onze retailomzet nam toen significant toe. Op dit moment heeft de online retailomzet slechts een aandeel van 20% van ons totale retailvolume. We zijn er echter van overtuigd dat we in de toekomst veel groei op dit vlak gaan zien."
Gala-appelen
Het hoofdkwartier van Qingyang Fruits
"Hoewel consumenten niet net als jaren terug alleen maar naar de prijs kijken, blijft de prijs nog steeds een belangrijk onderdeel van de markt voor appelen. Na de prijs zijn andere belangrijke aspecten het merk, de verpakking en een consistente kwaliteit. Al deze kenmerken samen bepalen de marktpositie van het fruit."