Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tests geven positieve resultaten

Yello appel populair

De yello appel maakte in december zijn debuut op de fruitmarkt. De eerste resultaten zijn positief en de appel wordt gewaardeerd om zijn smaak en houdbaarheid.

Eind 2017 voerde het appelconsortium VOG tests uit op groothandelsmarkten in verschillende Italiaanse steden. Het VI.P., een vereniging van groenten- en fruittelers in Val Venosta, is op zijn beurt gestart met de positionering in supermarkten en de feedback is bevredigend. De Yello appel wordt door de klanten gewaardeerd om de zoete, licht exotische smaak en de textuur.

"We geloofden en investeerden in deze gele appel. Het is een goede keuze geweest om de yello appel op de markt te brengen en we zijn benieuwd wat de toekomst gaat brengen," zegt Gerhard Dichgans, directeur van VOG.



De appel is afkomstig uit Japan en wordt nu geteeld in Alto Adige door VOG en VI.P. Het ras dat geregistreerd staat onder het merk yello is de Shinano Gold, een kruising tussen de Golden Delicious en Senshu. In november 2016 werd deze gele appel gepresenteerd.

Ook in andere landen zijn tests uitgevoerd en de resultaten hiervan waren positief. "Het zijn de smaak en de houdbaarheid. We hebben in alle supermarkten aanzienlijke waardering gekregen. We verheugen ons daarom op het volgende seizoen, waarin de commerciƫle mogelijkheden verder worden onderzocht," zegt Fabio Zanesco, directeur van VI.P.
Publicatiedatum: