Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Zespri onderzoek in de Duitse handel

Innovatieve kiwidisplays maken omzetstijging mogelijk

Een onderzoek van Zespri in de Duitse retail laat zien dat het plaatsen van kiwi's in displays significante omzetstijgingen mogelijk maakt. Tegelijkertijd helpen de displays de handel om het product te profileren.

De Duitse consumenten zijn veeleisender geworden: voedingsmiddelen moeten niet alleen lekker zijn, maar ook vers, gezond, duurzaam geproduceerd en mooi gepresenteerd. Een uitdaging voor de handel - en tegelijkertijd een gelegenheid om jezelf tegenover de concurrentie te profileren met het tactisch positioneren van gezonde levensmiddelen voor impulsaankopen.

Om de handel bij deze uitdaging te ondersteunen, testte Zespri met een zes weken durend onderzoek in de zomer van 2017 het effect van speciale displays met SunGold en green kiwi's op de verkoop. Deze displays werden in verschillende verkoopzones geplaatst. In het kader van het onderzoek werd dit effect bovendien met de werking van andere maatregelen vergeleken zoals bijvoorbeeld het uitdelen van flyers en de uitwerking van de positie in de winkel op de verkoop.



  • Uit het onderzoek bleek dat Zespri kiwi's uitstekend geschikt zijn als impulsverkoopartikel: zo vergrootten extra displays in een testwinkel de kiwi-afzet met tot wel 117%.
  • Deze werking overtrof ook het effect van het uitdelen van flyers.
  • Bovendien kon er door het plaatsen van extra displays een hogere marge voor de handel behaald worden.
Zespri is op de Fruit Logistica vertegenwoordigd in hal 6.2, stand D-05.
Publicatiedatum: