Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Franse supermarkten blijven Amazon de baas

De komst van de Amerikaanse webgigant Amazon in de voedselindustrie is een grote bedreiging voor Franse supermarkten. Grote ketens als Carrefour, InterMarché en Leclerc werden hierdoor gedwongen om hun strategieën aan te passen. Het gaat dan met name om de ontwikkeling van een omnichanel dat de barrières tussen fysieke en online verkoop wegneemt. En met succes, zo blijkt, want ondanks de aanval van Amazon hebben de Franse supermarkten laten zien dat het de concurrentie de baas kan blijven.



De Franse supermarkten zijn in staat tot innovatie en de volgende stap is het leveren aan huis. Een andere verwachte transformatie is de verbetering van de kwaliteit van de producten. Op dit moment laten de biologische producten al zien dat het niet alleen gaat om de prijs maar ook om de kwaliteit.
Publicatiedatum: