Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Railterminal Betuweroute stap dichterbij

De colleges van Overbetuwe en de Provincie Gelderland hebben afspraken gemaakt over de aanleg en inpassing van een railterminal langs de Betuweroute, tussen Valburg en Reeth. De afspraken zorgen voor het gewenste evenwicht tussen economische ontwikkeling en leefbaarheid in het gebied bij afslag 38. De afgelopen maanden hebben Overbetuwe en de provincie intensief gesproken over de randvoorwaarden voor de bouw van een railterminal. Het resultaat daarvan is de overeenkomst die vandaag is vastgesteld.

Waarom een railterminal?
De railterminal Gelderland (RTG) is een belangrijke schakel in de logistieke corridor die de provincie samen met het Rijk wil realiseren. Met de aanleg hiervan krijgt de provincie een plek waar drie soorten vervoer samenkomen: De Betuweroute, de A15 en de Waal. Door de drie vervoerssoorten te combineren wordt dit gebied nog aantrekkelijker als vestigingslocatie voor (logistieke) bedrijven en versterkt het de regionale economie. Daarbij draagt de railterminal bij aan de klimaatdoelstellingen. Vervoer over spoor zorgt voor minder CO2-uitstoot dan over de weg.Hoe nu verder?De provincie heeft onlangs besloten om de railterminal aan de noordkant van de Betuweroute te laten komen en te ontsluiten met een nieuwe weg die aan de noordkant parallel langs de Betuweroute loopt.

Publicatiedatum: