Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Polen: Citronex wil naar 100 hectare kas toe

De Poolse AGF-markt is vooral regionaal georiĆ«nteerd en de tomatenmarkt vormt hierop geen uitzondering. Voorheen waren onder kunstlicht geteelde kastomaten hier ondenkbaar vanwege de hoge kosten waardoor het dan ook onmogelijk was om jaarrond tomaten te telen. Hier is echter snel verandering in aan het komen dankzij moderne kassen en verlichting. 



Al in 2011 begon Citronex te investeren in nieuwe stukken grond met als langetermijndoelstelling het bouwen van nieuwe kassen en jaarlijks uit te breiden om uiteindelijk een totaal kasareaal van 100 hectare te realiseren. 

"We hebben onze productie jaarlijks verhoogd en dit jaar hebben we 26 hectare waar we onder kunstlicht telen en daarnaast ook nog 24 hectare reguliere teelt, wat in totaal neerkomt op een areaal van 50 hectare. We zijn zeer tevreden over de resultaten van dit seizoen, de kwaliteit is erg hoog," laat Andrzej Kornafel weten. 



Duitsland
Vorige maand, in december, heeft het bedrijf met goed resultaat een audit voor het IFS-certificaat doorlopen. Andrzej vertelt dat hij hoopt dat het bedrijf hiermee toegang tot de Duitse markt zal krijgen. "Wij zijn uiteraard altijd op zoek naar nieuwe contacten in de EU maar we richten ons momenteel op de Duitse markt. Dit soort zaken vergt nu eenmaal tijd en we beginnen met kleine volumes," vervolgt Andrzej. 

"We hopen dat we op deze nieuwe markt net zoveel succes zullen boeken met onze roze tomaten als in Polen, waar velen dit ras vergelijken met de tomaten die zij vroeger in hun moestuinen teelden. Ik heb wel gemerkt dat dit nog wel even kan duren. We moeten consumenten eerst goed informeren omdat veel van hen huiverig zijn om deze tomaat uit te proberen omdat ze vanwege de licht rode kleur denken dat het product niet goed rijp is. Het goede nieuws is echter dat deze tomaat zeer goed in de smaak blijkt te vallen als mensen hem eenmaal geproefd hebben."

Voor meer informatie:
Andrzej Kornafel
Citronex
Tel:+48692451029
Email: andrzej.kornafel@polskiepomidory.com
www.citronex.pl
Publicatiedatum: