Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"DOOR: "Naar 800 hectare in 2020"

De merken van DOOR - Paprico, SweetPoint, Green Diamonds, Purple Pride en Prominent zetten de komende jaren in op duurzame groei. Aldus Jan Opschoor, directeur van DOOR, die tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst op 5 januari de ambities voor de komende jaren presenteerde. "We kijken terug op een positief jaar met goede bedrijfsresultaten. De komende jaren versterken we onze positie voor continuïteit door duurzame groei. Dit doen we met drie pijlers: groei in aanbod, verdere verduurzaming van de teelt en versterken van de marktpositie van onze merken Prominent, Green Diamonds, Purple Pride, Paprico en Sweetpoint."
 
Groei aanbod
Om hun klanten het hele jaar door verse vruchtgroente van topkwaliteit te kunnen leveren, wil de coöperatie van vruchtgroententelers groeien. "Zo zal het totale areaal van momenteel 520 hectare doorgroeien naar 800 hectare in 2020. Daarnaast zal het jaarrond beschikbare product hoe dan ook groeien zowel door uitbreiding van het belichte areaal als door internationale samenwerking."
 

Directeur Jan Opschoor presenteerde op 5 januari de plannen van DOOR.

Verduurzamen teelt
De merken van DOOR zetten vol in op het verder verduurzamen van de teelt. "Het gebruik van duurzame energiebronnen zoals aardwarmte en restwarmte zal komende jaren fors stijgen. Ook worden verdere stappen gemaakt naar het uitsluitend gebruik van biologische gewasbescherming en wordt nog efficiënter omgegaan met water. Voor alle rest- en afvalproducten wordt gezocht naar een nieuwe bestemming."
 
Versterken marktpositie
DOOR zet daarnaast in op het versterken van de marktpositie van haar merken. "De verkoop- en marketingteams beschikken over alle benodigde disciplines om de klanten te helpen de verkoop op de winkelvloer te verhogen en de efficiency in de keten te verbeteren."
 
Om de ambities te realiseren, ondersteunt een Excellence Centre de leden en bedrijfsonderdelen op het gebied van financiën, ICT, voedselveiligheid, HRM, business development en keten- en informatiemanagement.

Voor meer informatie:
Coöperatie DOOR U.A.
Honderdland 70
2676 LS Maasdijk
+31 (0)174 286 237
info@doorpartners.nl


Publicatiedatum: