Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzetstijging 5% Coop

Coop heeft in 2017 de consumentenomzet met ruim 5% zien groeien tot € 1,18 miljard. Met een omzetstijging van 5,3% groeide de organisatie opnieuw harder dan de markt (3,7%|bron: IRi, week 51). De totale consumentenomzet steeg met € 59 miljoen van € 1,12 miljard in 2016 naar € 1,18 miljard in 2017.



Coop opende in 2017 per saldo vijf nieuwe supermarkten. Daarmee groeide het aantal Coop-winkels in Nederland naar 263. Met de afronding van 39 majeure verbouwingsprojecten verbeterde de organisatie de kwaliteit van haar winkels en daarmee de winkelbeleving voor de klant. In online bestellingen heeft de organisatie ook een forse omzetstijging behaald. Thuisbezorging is inmiddels vanuit alle Coop-filialen mogelijk, net als bij een groot aantal winkels van zelfstandig ondernemers.

Herco Boer, financieel directeur Coop: "We kijken trots terug op 2017. Coop heeft opnieuw volop geïnvesteerd in bestaande en nieuwe winkels en met onze landelijke tv-campagne flink ingezet op de merk- en naamsbekendheid. Investeringen die resultaat opleverden in omzetgroei door zowel een toename in klantbezoeken alsook een hogere besteding per kassabon. De uitbreiding van de online activiteiten heeft geresulteerd in een ruimere dekking voor thuisbezorging waarvan steeds meer klanten gebruik maken".

Naamsbekendheid verdrievoudigd
Begin 2017 lanceerde Coop een tv-campagne waardoor Nederland kennis heeft gemaakt met de kracht van Coop: het vermogen om te kunnen samenwerken en daarmee als coöperatie het verschil te maken. Mede door deze media-inspanning groeide de omzet harder dan de markt en verdrievoudigde de spontane naamsbekendheid van Coop.

Herco Boer: "Coop blijft dit jaar gefocust op groei in nieuwe winkels en uitbreiding van ons stadsconcept (Coop Vandaag). Daarnaast staan er grote investeringen in bestaande winkels en verdere verbeteringen in de e-commerce propositie op de agenda. In 2018 gaan we ook door met onze mediacampagne. Deze wordt nog verder toegespitst op onze coöperatieve identiteit en de kracht van "Samen maak je 't verschil".

Coop maakt haar volledige jaarcijfers bekend na de ledenraadsvergadering op 5 april 2018.

Publicatiedatum: