Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
markleider op het gebied van logofruit

"Kellermeister Manns: „Laseretiket beïnvloedt kwaliteit niet"

Hij werd bekend met de productie van uniek, gelaserd fruit. Tegenwoordig komt voor zijn klanten echter alleen nog bedrukt fruit in aanmerking. Deze nieuwe techniek maakt het Duitse Kellermeister Manns nog steeds tot de marktleider op het gebied van gedecoreerd fruit. Het verbaast dan ook niet dat het bedrijf tot de genomineerden behoort van de 'Innovation Award' van de komende Fruit Logistica. Directeur Martin Manns: "Er bestaat nog steeds geen bedrijf dat logofruit van dezelfde kwaliteit aanbiedt zoals wij dat doen.''


Sinds de oprichting van Kellermeister Manns in 1992 hebben veel bedrijven besloten om zich ook bezig te houden met logofruit. Desondanks is het bedrijf dat gevestigd is in Kirchhellen nog steeds in staat om unieke producten aan te bieden. "We zijn concurrentieloos", aldus Martin. Twee jaar geleden besloot hij om zich volledig te gaan richten op het bedrukken van fruit in plaats van laseren. Er is inmiddels ook internationaal veel vraag naar de prachtige creaties, o.a. vanuit de buurlanden en zelfs uit Oost-Europa. "Sindsdien wil geen klant nog iets gelaserd hebben. We hebben de techniek zelf ontwikkeld aangezien het laseren ons niet meer beviel. Het heeft ons bedrijf groot gemaakt, maar ik vond het op den duur niet mooi meer.''

Bedrukt fruit heeft vergeleken bij gelaserd fruit absoluut veel voordelen. Martin: "We beïnvloeden de houdbaarheid van het fruit helemaal niet. Dat was bij laseren, wat we tot twee jaar geleden nog deden, heel anders. Dat valt ook niet te vermijden. Het laseren kan door het hete licht voor een structuurverandering zorgen. Na een paar dagen begint het logo ook in te zakken, dat wil zeggen dat het weefsel eronder zacht wordt. Het contrast bij het drukken is bovendien ook beter en groter. Bij laseren verliest het contrast op een gegeven moment haar focus. Bij de huidige techniek is dat echter niet het geval.''


Directeur Martin Manns van Kellermeister Manns

Liefde voor appelen
In tegenstelling tot veel handelaren in de groenten- en fruitsector is de periode voor kerst niet het hoofdseizoen voor het bedrijf. Vooral in het voorjaar en in de herfst doet Kellermeister Manns heel goede zaken, hoewel hij momenteel ook niet mag klagen. Martin: "Momenteel is er heel veel vraag naar sinaasappelen en mandarijnen. Dat is typisch voor de periode voor kerst. Voor de rest zijn appelen altijd met afstand het meest geliefd. Appelen bepalen 70 procent van onze omzet en de appelen die we gebruiken, komen grotendeels uit eigen land. Bovendien hebben we natuurlijk ook producten zoals Nederlandse tomaten en bananen van overzee.'' 


Het belangrijkste is nog steeds dat de klant in de focus staat en niet de producent zelf: alles wat Kellermeister Manns aanbiedt is dan ook individueel c.q. afhankelijk van de wens van de klant 'gebrand'. Tot aan de verpakkingen toe, deelt hij mee. "Begin januari zal onze nieuwe catalogus verschijnen.''

Verdfere informatie:
Kellermeister Manns GmbH
Gahlener Straße 35
D-46244 Bottrop-Kirchhellen
Tel. +49-(0)2045 / 960-477
info@kellermeister-manns.de
www.kellermeister-manns.de

Publicatiedatum: